اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هراس مادرید از جدایی احتمالی اسکاتلند

نخست وزیر اسپانیا: استقلال اسکاتلند پرستیژ سیاسی انگلستان را زیر سوال می‌برد

«ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا در سخنان امروز خود در نشست اعضای پارلمان در مادرید گفت استقلال اسکاتلند، پرستیژ اقتصادی-سیاسی انگلستان را زیر سوال می‌برد.

نخست وزیر اسپانیا: استقلال اسکاتلند پرستیژ سیاسی انگلستان را زیر سوال می‌برد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا، تاثیر رای «آری» به استقلال اسکاتلند را فراتر از مرزهای انگلستان دانسته، بر این باور است که این تصمیم کل اتحادیه اروپا را متاثر خواهد کرد.

آقای راخوی، امروز (چهارشنبه) در نشست اعضای پارلمان در مادرید گفت همه‌پرسی‌های استقلال همچون همه‌پرسی اسکاتلند در بیشتر موارد نتیجه‌ای جز «فقر و بحران اقتصادی وسیع‌تر» ندارد و به ضرر یکپارچگی است.

وی در ادامه افزود: «همه در اتحادیه اروپا فکر می‌کنند که این فرآیند به شدت منفی است. اروپا برای کنار هم قراردادن ایالت‌ها ساخته شده و نه جداسازی آنها.»

راخوی با تاکید بر اینکه اسکاتلند پس از استقلال می‌بایست بار دیگر به عنوان یک کشور جدید برای عضویت در اتحادیه اروپا اقدام کند، گفت هر عضو اتحادیه اروپا می‌تواند ورود اسکاتلند را به جمع اعضا وتو کنند.

راخوی اشاره کرد که اسپانیا چنین خواهد کرد و افزود: «استقلال اسکاتلند، پرستیژ اقتصادی-سیاسی انگلستان را زیر سوال می‌برد. اتحادیه اروپا به انگلستان (متحد) نیاز دارد.»

کاتالان‌ها خسته از بحران‌های اقتصادی اسپانیا، مشتاقانه نتایج همه‌پرسی اسکاتلند را به تماشا نشسته‌اند و امیدوارند که همه‌پرسی استقلال کاتالونیا را در نوامبر جاری برگزار کنند.

کاتالونیا یکی از ثروتمندترین و صنعتی‌ترین ایالت‌های اسپانیا است. پارلمان محلی کاتالونیا بناست طی قطعنامه‌ای اعلام کند که آیا همه‌پرسی که «آرتور ماس» رییس دولت محلی کاتالونیا قول آن را داده است در دو ماه آینده برگزار خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول