اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی خواستار شد

واگذاری طرح‌های قرآنی به مؤسسات باید از طریق اتحادیه آنها صورت بگیرد

مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی با اشاره به اینکه این اتحادیه نماینده مؤسسات قرآنی است، گفت: اگر بخواهیم برنامه‌ها را به مؤسسات واگذار کنیم باید از طریق اتحادیه اقدام به این کار کرد که البته تاکنون شاهد چنین حرکتی نبودیم.

واگذاری طرح‌های قرآنی به مؤسسات باید از طریق اتحادیه آنها صورت بگیرد

«حسن محمدی» مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت واگذاری اجرای برنامه‌های قرآنی به مؤسسات مردم‌نهاد، بیان داشت: واگذاری اجرای برنامه‌های باید از طریق مرجعی قانونی با ساختاری تشکیلاتی باشد تا بتوانیم پس از واگذاری نتیجه مطلوبی نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اتحادیه مؤسسات قرآنی برای اجرای طرح و برنامه‌ها مختلف آمادگی خود را اعلام کرده است، افزود: اتحادیه، نماینده مؤسسات قرآنی است بنابراین اگر بخواهیم برنامه‌ها را به مؤسسات واگذار کنیم باید از طریق اتحادیه اقدام به این کار کرد.

محمدی با انتقاد از عدم واگذاری طرح‌های قرآنی به اتحادیه مؤسسات قرآنی، خاطر نشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون برخی از برنامه‌های قرآنی بی‌واسطه به مؤسسات قرآنی واگذار شده به طور مثال امسال اجرای دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد به مؤسسات محول شده است اما در این رابطه اتحادیه مؤسسات قرآنی که در اولویت قرار دارد، نقشی ایفا نمی‌کند.

برون‌سپاری برنامه‌های قرآنی بازدهی بیشتری دارد

مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی ادامه داد: اگر اجرای برنامه‌ها به اتحادیه واگذار شود به طور حتم با توجه به ظرفیت این اتحادیه در شناسایی مؤسسات فعال علاوه بر اینکه باری از دوش دولت برداشته می‌شود، فعالیت‌های مؤسسات بهتر پیگیری خواهد شد و می‌توان به اجرای بهتر برنامه‌ها امیدوار بود.

محمدی با اشاره به اینکه مسئولیت بخش‌های دولتی سیاست‌گذاری است، گفت:‌ برون‌سپاری اجرای برنامه‌ها یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبری است بنابراین بخش‌های دولتی باید طوری برنامه‌ریزی کنند که اجرای طرح‌ها را به بخش‌های دیگر بسپارد تا علاوه بر بازدهی بیشتر، مطالبات رهبری را نیز محقق سازند اما متأسفانه هم‌اکنون آنچه در عمل مشاهده می‌شود با شعارها مغایر است بنابراین شایسته است بخش‌های دولتی به مؤسسات مردم‌نهاد توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول