اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

گامی بلند برخلاف تصمیمات غرب

آرژانتین روابط تجاری‌ خود با روسیه را افزایش داد

پس از اعلام تحریم‌های غرب علیه روسیه روابط تجاری بین این کشور و آرژانتین افزایش پیدا کرده است.

آرژانتین روابط تجاری‌ خود با روسیه را افزایش داد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، نشست 2 روزه نمایندگان 100 شرکت آرژانتینی در روسیه، پیرامون انجام مذاکرات در مورد مسائل مربوط و شرایط لازم جهت صادرات محصولات آرژانتینی به مسکو امروز پایان می‌پذیرد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: این نشست در ارتباط با صادرات محصولات 114 شرکت آرژانتینی در بخش‌هایی مانند مواد غذایی و آشامیدنی، نفت و گاز، کالاهای دارویی، مواد ژنتیک گاوی، ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات خنک کننده و دستگاه‌های انجماد گوشت به روسیه می‌باشد.

آرژانتین یکی از شرکای اقتصادی و تجاری روسیه می‌باشد و هدف از این نشست تجاری رشد و تنوع صادرات از این کشور آمریکای جنوبی به مسکو است.

در اواخر ماه آگوست «نیکلای فئودورف» وزیر کشاورزی روسیه در ارتباط با تجارت بین آرژانتین و روسیه اعلام کرد: روسیه آماده افزایش واردات گوشت و میوه از آرژانتین به جای محصولاتی که ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی آن تحریم کرده‌اند، می‌باشد و کشور ما نیز در عوض واردات بسیاری از محصولات غربی را که امکان جبران کمبود آن‌ها از طریق خرید از کشورهای دیگر امکان‌پذیر است ممنوع می‌کند.

«خورخه کاپیتانیچ» رئیس کابینه دولت آرژانتین نیز ماه گذشته در ارتباط با روابط تجارتی بین آرژانتین و روسیه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با خبرگزاری «افه» بیان کرد: آرژانتین در حال حاضر تأمین کننده مواد غذایی 400 میلیون نفر و پنجمین صادر کننده بزرگ مواد غذایی در جهان است و صادرات کالا به کشور روسیه عواید مالی 18 میلیارد دلاری برای کشور ما به ارمغان می‌آورد.

به گزارش فارس، چندی است که روسیه به دلیل تحریم‌های غرب علیه این کشور بخشی از روابط تجاری خود با آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و نروژ را لغو کرده و هرگونه واردات محصول را از این کشورها به داخل ممنوع کرده است.

به این دلیل مقامات روسیه پس از لغو روابط جهت پاسخ دادن به تحریم‌های غرب تمایل بیشتری به افزایش واردات محصولات از کشورهای آمریکای لاتین از خود نشان داده‌اند و این منطقه را جایگزین خوبی برای ادامه روند اقتصادی کشور خود در نظر گرفته‌اند.

حجم تجارت بین آرژانتین و روسیه در سال 2012 برابر با 1 میلیارد و 600 میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول