اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعزام تیم پزشکی کوبا به سیرالئون برای مهار «ابولا»

وزیر بهداشت کوبا اعلام کرد این کشور یک تیم پزشکی متشکل از گروهی از پزشکان و پرستاران را جهت مقابله با ویروس ابولا به «سیرالئون» اعزام می‌کند.

اعزام تیم پزشکی کوبا به سیرالئون برای مهار «ابولا»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «روبرتو مورالس اوخدا» وزیر بهداشت کوبا گفت: به منظور شرکت در برنامه ریشه‌کن کردن بیماری واگیردار «ابولا» و همکاری و مشارکت در زمینه حل این بحران، یک تیم پزشکی متشکل از 62 پزشک و 103 پرستار را به «سیرالئون» در غرب آفریقا می‌فرستیم.

خبرگزاری «پرنسا‌لاتینا» در این خصوص نوشت: وزیر بهداشت کوبا همچنین اظهار داشت: تمامی اعضای تیم پزشکی کوبا که برخی از آن‌ها در حال حاضر در «سیرالئون» حضور داشته و سایر آن‌ها نیز به زودی به این کشور آفریقایی فرستاده می‌شوند، دارای تجربه قبلی در شرکت در برنامه‌هایی مشابه بوده و تمامی این افراد به صورت داوطلبانه به این ماموریت اعزام می‌شوند.

«مارگارت چان» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: همکاری و مشارکت کوبا در این زمینه از مهم‌ترین ماموریت‌های اعزامی برای مقابله با بیماری ابولا در این منطقه محسوب می‌شود.

«چان » گفت: هم اکنون نیازمند 500 پزشک و پرستاران خارجی و حدود هزار کارگر داخلی جهت مقابله با این بیماری و کاهش تب هموراژیک ابولا و از همه مهمتر یاری و پشتیبانی خود مردم هستیم.

سه‌شنبه گذشته سازمان جهانی بهداشت طی انتشار یک گزارش رسمی اعلام کرد تا روز 6 سپتامبر (15 شهریور) شیوع ویروس ابولا جان 2228 نفر در سیرالئون، لیبریا و گینه را گرفته است.

چان گفت: شیوع بیماری ابولا در مناطقی از غرب آفریقا در تاریخچه چهار دهه‌ای این بیماری در این قاره بی‌سابقه بوده است.

وی حمایت بین‌المللی برای اعزام پزشک و پرستار و ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی به کشورهای گینه، سیرالئون و لیبریا را خواستار شد.

تعداد مبتلایان به این بیماری با سرعت زیادی رو به افزایش است به طوری که مهار آن از عهده و توان مقامات بهداشت خارج شده است؛ تاکنون بیش از 2 هزار و 400 نفر در غرب آفریقا بر اثر ابتلا به ویروس ابولا جان باخته‌اند.

شیوع این بیماری ماه مارس آغاز شد و به نیجریه و سنگال نیز رسیده است.

به گزارش فارس، ابولا (Ebola) یک بیماری ویروسی است که از سوی ویروس ابولا ایجاد می‌شود؛ این ویروس از خانواده «فیلوویروس‌ها» است که پس از وارد شدن به بدن، نوعی بیماری تب‌دار و خونریزی دهنده ایجاد می‌کند که در 50 تا 90 درصد بیماران علامت‌دار به مرگ منجر خواهد شد؛ البته از 4 گونه ویروسی ابولا یک گونه تنها به یک ابتلای بدون علامت منجر می‌شود و به مرگ نیز منتهی نخواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول