اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

محبوبیت 82 درصدی رئیس جمهور اکوادور در بین مردم این کشور

رئیس جمهور اکوادور به دلیل دستاوردها و موفقیت‌هایی که دولت وی در این کشور کسب کرده مورد حمایت و محبوبیت 82 درصد از مردم می‌باشد.

محبوبیت 82 درصدی رئیس جمهور اکوادور در بین مردم این کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، نتایج یک نظرسنجی در بزرگترین شهرهای اکوادور مانند «کیتو» و «گوایاکیل» نشان می‌دهد که میزان محبوبیت «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور در میان شهروندان این کشور 82 درصد است.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: طی این نظرسنجی که در بین 614 نفر در «کیتو» و «گوایاکیل» صورت گرفته 62 درصد از مردم اکوادور عملکرد دولت «کوره‌آ» را خوب، 20 درصد بسیار خوب، 14.6 درصد بد و 2.9 درصد آن را بسیار بد ارزیابی کرده‌اند.

در ماه می سال 2014 حزب «آلیانزا پائیس کوره‌آ» طرح پیشنهادی خود را به مجلس اکوادور فرستاد که طبق آن خواستار اصلاح قانون اساسی این کشور و همچنین از بین بردن محدودیت‌ها در تعداد دفعاتی که نامزدها می‌توانند در پست‌های قبلی خود فعالیت کنند، شدند؛ آمارها نشان می‌دهد اگر این اصلاحات به تصویب برسد «کوره‌آ» مجددا در آینده نیز می‌تواند به عنوان رئیس جمهور اکوادور انتخاب شود.

«کوره‌آ» در سال 2013 با کسب رأی از بیش 56 درصد مردم توانست مجددا رئیس جمهور اکوادور گردد.

با توجه به اطلاعاتی که در سال 2013 نسبت به میزان محبوبیت رؤسای جمهور کشورهای آمریکای لاتین منتشر شده «کوره‌آ» بالاترین میزان محبوبیت را در بین رؤسای جمهور کشورهای این منطقه داشته و در حدود 90 درصد از اکوادوری‌ها عملکرد دولت وی را مثبت ارزیابی کرده‌اند.

دلیل اصلی محبوبیت «کوره‌آ» در بین اکوادوری‌ها رشد بالای اقتصادی است که در دولت وی پس از پشت سر گذاشتن رکود اقتصادی جدی در گذشته، محقق شده و نیز اقدامات وی در جهت کاهش قابل توجه فقر در این کشور است.

به گزارش فارس، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور از آغاز دوران ریاست جمهوری خود در سال 2006، سرمایه‌گذاری‌ها در بخش عمومی را افزایش داد و تولید ناخالص داخلی را از 21 درصد به 41 درصد در سال 2012 رساند.

دولت «کوره‌آ» به 7 مورد از 8  اهداف توسعه هزاره که در سال 2000 توسط 189 کشور در سازمان ملل پذیرفته شد رسیده و میزان مرگ و میر مادران در اکوادور 25 درصد کاهش یافته است.

تحلیل‌گران می‌گویند دستاوردهایی واقعی در زمینه ارتقای زیرساخت‌های کشور و نظام بهداشت و تحصیلات که در دولت کوره‌آ به ثمر رسیده از دلایلی است که موجب افزایش محبوبیت وی در بین مردم اکوادور گشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول