اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی مطرح کرد

ساخت کارخانه کنسانتره انگور در خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های بالای این استان در تولید انگور در سطح کشور گفت: به همین منظور ساخت کارخانه بزرگ کنسانتره انگور در این استان در دست اجراست.

ساخت کارخانه کنسانتره انگور در خراسان شمالی

ابوالفضل یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح را 20 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: احداث یک کارخانه فرآوری محصولات باغی نیز در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

یاوری با اشاره به اینکه جذب ناظران گندم از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان قرار دارد، تصریح کرد: امیدواریم تا با تأمین اعتبار لازم تمامی این افراد جذب این طرح شوند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در زمینه دانه‌های روغنی نیز مستعد است، گفت: در این راستا طرح توسعه زراعت دانه‌های روغنی به اجرا در آمد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، اجرای این طرح باعث افزایش راندمان دانه‌های روغنی در استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نخستین کشت چغندر پاییزه در بخش‌هایی از استان با موفقیت انجام شد.

یاوری به طرح تولید گیاهان علوفه ای در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: توسعه سطح زیر کشت گیاهان علوفه‌ای از برنامه‌های جهاد کشاورزی برای تأمین نیازهای استان است.

وی حمایت از احداث دامداری‌ها و توسعه بخش دام را از اولویت‌های جهاد کشاورزی خواند و اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته شمار زیادی دامداری کوچک و بزرگ در استان مجوز احداث گرفته‌اند.

به گزارش فارس، 48 درصد از جمعیت استان خراسان شمالی در روستاهای این استان سکونت دارند و عمده جمعیت روستایی خراسان شمالی در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/63002/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول