اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان جنوبی:

تولید ‌زعفران، انار، عناب و زرشک ‌در خراسان جنوبی باید مورد توجه قرار گیرد

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولید ‌زعفران، انار، عناب و زرشک ‌در خراسان جنوبی باید مورد توجه قرار گیرد.

تولید ‌زعفران، انار، عناب و زرشک ‌در خراسان جنوبی باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا اکبری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران جهادکشاورزی فردوس اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سند چشم‌انداز است که باید در سال‌های آتی گام‌های بلندی در این ارتباط برداشته شود.

وی افزود: امنیت غذایی وقتی حاصل می‌شود که محصولی با‌کیفیت و عاری از سموم شیمیایی تولید کنیم بنابراین باید به دنبال تولید محصولات ارگانیک باشیم و محصولاتی نظیر زعفران، انار، عناب و زرشک که از مزیت‌های نسبی برخوردار است را مورد توجه قرار دهیم.

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان جنوبی، تقویت زیرساخت‌های بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری، توجه به تشکل‌های بخش کشاورزی، خودکفایی در محصولات استراتژی و حفظ و صیانت از منابع طبیعی را از جمله سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد.

اکبری با اشاره به اینکه باید در تولید محصولات استراتژی مانند گندم به خودکفایی برسیم، تصریح کرد: جمعیت کنونی دنیا هفت میلیارد نفر است و تا 20 سال آینده به هشت میلیارد نفر نیز افزایش می‌یابد که ممکن است دیگر هیچ کشوری حاضر به فروش گندم تولیدی خود نشود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت غذایی نامناسب کشور اتیوپی در اوایل انقلاب، یادآور شد: این کشور امروزه با تلاش در بخش کشاورزی به بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان تبدیل شده است بنابراین برای تامین زندگی آیندگان و نیز خودکفایی باید به سمت توسعه و ترویج کشاورزی پیش برویم.

اقتصاد و اشتغال کشور وابسته به کشاورزی است

فرماندار فردوس نیز با اشاره به جایگاه والای جهاد سازندگی و نیز نقش موثر آن در دوران دفاع مقدس، گفت: جهاد سازندگی، در دوران جنگ سخت‌ترین کارها را به عهده داشت و به همین دلیل امام(ره) لقب سنگرسازان بی‌سنگر را به جهادگران داد.

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: اقتصاد، اشتغال کشور و سفره مردم وابسته به بخش کشاورزی است و باید با بکارگیری روش‌های نوین کشاورزی، از منابع آب و خاک به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر زمین‌های کشاورزی فردوس خرده مالکی است، تصریح کرد: باید منابع و تسهیلات لازم به این زمین‌های خرده مالک اختصاص یابد تا کشاورزان بتوانند تولیدات بیشتر و با‌کیفیت‌تری داشته باشند.

در این مراسم از زحمات و خدمات عباسعلی غلامی تجلیل و علیرضا مهمیز به عنوان رئیس جدید جهاد کشاورزی فردوس معرفی شد.

انتهای پیام/69007/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول