اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

جشن دهمین سالگرد تحکیم همبستگی و یکپارچگی بین ملت‌های آمریکای لاتین

اتحادیه آلبا دهمین سالگرد تحکیم همبستگی و یکپارچگی بین ملت‌های آمریکای لاتین (2004-2014) را جشن می‌گیرد.

جشن دهمین سالگرد تحکیم همبستگی و یکپارچگی بین ملت‌های آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «برناردو آلوارز» دبیر اجرایی انجمن معاهدات تجاری اتحادیه بولیواری برای ملت‌های آمریکای لاتین (Alba-TCP) بر اقدامات سازنده این اتحادیه در تحکیم و تقویت بخش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ملل آمریکای لاتین تأکید کرد.

خبرگزاری «کورئو دل اورینوکو» در این خصوص نوشت: «آلوارز» اعلام کرد که این انجمن به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس اتحادیه آلبا  قصد دارد در جشنواره بین‌المللی حقوق‌بشر در فرانسه ( از 12 تا 14 سپتامبر سال 2014؛ شهریور 1393) و شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند که در آنجا موضوعاتی همچون معاهدات سازنده در این بخش از اتحادیه مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت و سازمان اتحادیه‌ای ملت‌های آمریکای لاتین برای جلسات بررسی روند 10 ساله دستاوردهای خود که تا اواخر ماه نوامبر برگزار خواهد شد، آماده می‌شوند.

«آلوارز» اعلام کرد که به دنبال سفارشات شورای سیاسی اتحادیه آلبا، در حال تهیه تدارکات و اقداماتی به مناسبت دهمین سالگرد تحکیم همبستگی و یکپارچگی بین ملت‌های آمریکای لاتین در 15 دسامبر هستیم؛ این اتحادیه از طریق امضای بیانیه مشترکی بین «هوگو چاوز» و «فیدل کاسترو» به وجود آمد.

وی پس از برگزاری یک نشست با سفرای کشورهای این انجمن معاهدات تجاری اتحادیه آلبا، توسط تلویزیون ونزوئلا گزارش داد :یک سری از مراسم و اقدامات به منظور برگزاری دهمین سالگرد تأسیس اتحادیه و تداوم همگرایی ملت‌های آمریکای لاتین در هاوانا (پایتخت کوبا) در 15 دسامبر 2014 (24 آذر) صورت خواهد گرفت.

به گزارش فارس، اتحادیه بولیواری برای ملت‌های آمریکای لاتین (آلبا) که از طریق امضای بیانیه مشترکی بین «هوگو چاوز» و«فیدل کاسترو» به وجود آمد فعالیت خود را در 14 دسامبر سال 2004 (24 آذر 1383) آغاز کرد.

از جمله اهداف اتحادیه مذکور تأکید بر همبستگی، تکامل،‌ عدالت و همکاری ملت‌های آمریکای جنوبی بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول