اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حمایت چین از آرژانتین در خصوص پرونده صندوق کرکس

چین در راستای حمایت از آرژانتین در خصوص پرونده صندوق کرکس کمک مالی ویژه‌ای برای دولت این کشور در نظر گرفته است.

حمایت چین از آرژانتین در خصوص پرونده صندوق کرکس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، چین برای نشان دادن همبستگی خود با آرژانتین در برابر صندوق کرکس کمک مالی 1 میلیارد دلاری را اتخاذ کرده است.

«خوآن کارلوس فابرگا» رئیس بانک مرکزی آرژانتین طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: در نشستی که با رئیس بانک خلق چین در رابطه با موضوع صندوق کرکس داشتم این کشور حمایت خود را از ما در برابر اختلاف با دارندگان اوراق قرضه در دادگاه نیویورک ابراز کرد و در این راستا به منظور کاهش فشار بر بوینوس آیرس قراردادی منعقد کرد.

این قرارداد بخشی از وام 11 میلیارد دلاری چین است که وعده آن در ماه جولای به آرژانتین داده شده بود.

با توجه به گزارشات روزنامه «لاناسیون» زمان تحویل اولین دوره وام میلیارد دلاری چین به آرژانتین تا پایان امسال می‌باشد.

آرژانتین هم اکنون در حال رفع اختلاف و درگیری با صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایالات متحده آمریکایی می‌باشد که بر خلاف شرایط مبادله اوراق قرضه بوینوس آیرس در سال 2002 عمل می‌کنند.

دولت آرژانتین آمریکا را امپریالیست خوانده و حکم صادر شده توسط دادگاه این کشور در رابطه با پرونده صندوق کرکس را غیر منطقی و ناعادلانه می‌داند.

دولت آرژانتین چارچوب قانونی بین‌المللی جدیدی را در جهت رسیدگی به اختلافات مربوط به بدهی خود به صندوق کرکس در سازمان ملل متحد ارائه می‌دهد که این اقدام مورد حمایت «جی 77+ چین» نیز می‌باشد.

به گزارش فارس، مدت زیادی است که آرژانتین و صندوق کرکس بر سر اختلافات خود در رابطه با پرونده بدهی این کشور درگیر هستند؛ آرژانتین علاوه بر تکرار کردن انجام تعهدش در پرداخت تمامی بدهی‌های خود همچنان به دنبال عادلانه و قانونی طی شدن روند این پرونده می‌باشد.

صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول