اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چند ساعت مانده به اعلام آتش‌بس

درگیری شدید ارتش و استقلال‌طلبان اوکراین برای تسلط بر بندر «ماریوپول»

با نزدیک شدن به ساعات اعلام آتش‌بس احتمالی، منابع خبری از درگیری شدید ارتش اوکراین و نیروهای شبه نظامی استقلال‌طلب برای تسلط بر بندر استراتژیک «ماریوپول» خبر می‌‌دهند.

درگیری شدید ارتش و استقلال‌طلبان اوکراین برای تسلط بر بندر «ماریوپول»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، با اینکه چند ساعت بیشتر به شروع نشست نمایندگان اوکراین و روسیه در پایتخت بلاروس و اعلام آتش‌بس احتمالی در شرق اوکراین باقی‌نمانده است، خبرنگاران از درگیری شدید بین ارتش و استقلال‌طلبان در شرق خبر می‌دهند.

درگیری‌ها برای تسلط بر بندر مهم و استراتژیک ماریوپول است، شهری بندری بر سواحل دریای سیاه و پذیرای نیم میلیون جمعیت که مسیر اصلی صادرات فولاد اوکراین به دنیا است. این بندر همچنین در حد فاصل مرز روسیه و شبه جزیره کریمه قرار دارد که به همین دلیل، تسلط بر آن برای کی‌یف بسیار مهم است.

فرمانده‌هان جدایی طلبان امروز عصر به وقت تهران به خبرنگار «اینترفاکس» گفته‌اند که تسلط خود را بر این بندر کامل کرده اند، ادعایی که چند دقیقه بعد از سوی مقامات وزارت دفاع اوکراین تکذیب شد.

ارتش برای جلوگیری از پیش روی استقلال‌طلبان، از آتش توپخانه بهره می‌برد.

قرار است تا چند ساعت دیگر، نمایندگان اوکراین و روسیه، با حضور در «مینسک» و نشستن بر سر میز مذاکره، شروع آتش‌بس اولیه و باز شدن راه برای برقراری صلح در شرق اوکراین را اعلام کنند.

« لئونید کوچما» رئیس‌جمهور اسبق اوکراین نیز در میان مذاکره کنندگان اوکراینی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول