اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس دومای روسیه: حتی یک نظامی روسی در خاک اوکراین نیست

رئیس دومای دولتی روسیه در نشستی با تجار و رجال سیاسی فرانسوی در پاریس تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی روسی در خاک اوکراین حضور ندارد و ناظرین اروپایی مستقر در مرز دو کشور این مسئله را تایید می‌کنند.

رئیس دومای روسیه: حتی یک نظامی روسی در خاک اوکراین نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «سرگئی ناریشکین» رئیس دومای دولتی روسیه که در جریان سفر کاری خود به فرانسه، در پاریس بسر می‌برد، اعلام کرد که هیچ نظامی روسی در خاک اوکراین حضور ندارد و ناظرین سازمان امنیت و همکاری اروپا که در مرزهای روسیه و اوکراین مستقر هستند، این مطلب را تایید می‌کنند.

ناریشکین شب گذشته در جریان نشستی که با نمایندگان تجار، جامعه مدنی و رجال فرانسوی داشت، گفت: «ما دقیقا برای اینکه چنین اتهاماتی مطرح نگردد، پیش از این اصرار داشته و اجازه دادیم تا ناظرین اروپایی در مرز مشترک روسیه و اوکراین مستقر شوند و آنها هیچ مورد عبور و یا استقرار نیروها و یا تجهیزات نظامی روسی در مرز دو کشور را گزارش نکرده‌اند و در این خصوص تنها ادعاهای بی پایه و اساس شنیده می‌شود که هدف از آنها مشخص است.»

رئیس دومای روسیه ابراز تاسف نمود که رسانه‌های گروهی اروپایی «چهره فرشته وار» از مقامات دولت کنونی اوکراین به نمایش گذاشته و روسیه که در مناقشه داخلی این کشور، کاملا بی طرفانه موضع گیری کرده و همواره سعی در میانجی گری در این بحران را داشته را مقصر در همه بلایای رخ داده در اوکراین جلوه می‌دهند.

این مقام بلندپایه دوما همچنین از محافل تجاری فرانسوی خواست تا برغم بحران بوجود آمده در روابط دو کشور، به توسعه همکاری‌های خود با روسیه ادامه دهند.

وی یادآور شد: «دیدار ما در شرایطی انجام می‌شود که متاسفانه بحران داخلی در اوکراین باعث توقف تماس‌های مداوم بین مقامات مسکو و پاریس شده  و مانع از روند عادی روابط روسیه و فرانسه است که البته این مسئله به نفع منافع هیچ از دو کشور نخواهد بود.»

ناریشکین همچنین استفاده از ابزار تحریم در روابط بین الملل را «اقدامی نادرست» دانسته و یادآور شد که بر اساس ارزیابی کارشناسان، فرانسه به خاطر اعمال تحریم‌ها تنها در سال جاری ممکن است محتمل ضرری معادل یک میلیارد یورو شود. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول