اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«کاسترو» ناتو را با نازی‌ها مقایسه کرد

رهبر کوبا ضمن مقایسه‌ای بین نیروهای «ناتو» و نیروهای «اس اس» آلمان نازی، سبک و سیاق 2 گروه را یکسان ارزیابی کرد.

«کاسترو» ناتو را با نازی‌ها مقایسه کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، در گزارشی که روز گذشته در رسانه‌های دولتی کوبا منتشر شد «فیدل کاسترو» رئیس جمهور سابق کوبا ضمن انتقاد شدید از ایالات متحده آمریکا و اروپا آن‌ها را به جنگ طلبی متهم کرد و همچنین مقایسه‌ای بین نیروهای نظامی ناتو با نیروهای «اس اس» آلمان نازی (گروه گارد مخصوص محافظین آدولف هیتلر) انجام داد.

خبرگزاری «پرنسا‌لاتینا» در این خصوص نوشت: «کاسترو» گفت، جهان بدون جنگ و درگیری در سال‌های اخیر دیده نشده است، به خصوص از زمانی که جامعه اقتصادی اروپا تحت رهبری بی‌قید و شرط ایالات متحده آمریکا قرار گرفت و تصمیم به تسویه حساب با 2 کشور بزرگ روسیه و چین برآمد.

وی افزود: بسیاری از مردم زمانی که اظهارات برخی از سخنگویان اروپایی ناتو را می‌شنوند شگفت زده می‌شوند زیرا آن‌ها با سبک و روش نیروهای «اس اس» آلمان نازی صحبت می‌کنند.

کاسترو همچنین غرب را به بدبینی و شرارت متهم کرده و بیان کرد، این صفت تبدیل به نمادی از سیاست‌های امپریالیستی شده است.

رهبر کوبا اظهارات خود را پس از بیانیه «ناتو» مبنی بر استقرار 4 هزار نیروی مجهز در شرق اروپا و کشورهای بالتیک برای کمک به حفاظت از کشورهای عضو در برابر تجاوز ارضی روسیه صورت گرفت.

نیروهای ناتو در روز پنج شنبه و جمعه در «ولز» نشستی را برگزار خواهند کرد که تمرکز اصلی آن بر روی موضوع بحران در اوکراین است.

به گزارش فارس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو در 4 آوریل 1949 میلادی (15 فروردین 1328) با هدف دفاع جمعی در واشنگتن دی.سی. پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون 28 عضو دارد.

قلب پیمان ناتو ماده 5 آن است که در آن کشورهای امضا کننده توافق کرده‌اند حمله نظامی علیه یک یا چند کشور عضو در اروپا یا آمریکای شمالی را به عنوان حمله به تمامی کشورهای عضو تلقی کنند و به مقابله آن برخیزند.

مطابق ماده 14 و پایانی این پیمان، متون انگلیسی و فرانسوی آن هر 2 معتبر هستند، پیمان نزد دولت ایالات متحده آمریکا سپرده می‌شود و مطابق وظیفه دولت ایالات متحده نیز نسخه‌های مورد تایید آن را برای دولت‌های امضا کننده پیمان می‌فرستد.

در آوریل سال 1925 فقط 8 نفر عضو گروهی بودند که Schutz Staffel یا گروه محافظان هیتلر نامیده می شدند که به سرعت «اس اس» مخفف کلمات مذکور  نام گرفتند و بخاطر آن که یونیفورم‌های سیاه بر تن داشتند به آنها گارد سیاه و یا دسته سیاه نیز گفته می‌شد. یونیفورم‌های آنان با حروف «اس اس» به شکل طلسم سرزمین‌های شمالی تزئین شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول