اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

آغاز ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه- چین

با حضور رئیس‌جمهور روسیه و معاون نخست‌وزیر چین ساخت بزرگ‌ترین خط لوله انتقال گاز جهان از روسیه به چین آغاز شد.

آغاز ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه- چین

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اجرای خط لوله انتقال گاز روسیه به چین با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و جانگ گایولی، معاون نخست وزیر چین، در شهر یاکوتسک منطقه یاکوتیای روسیه آغاز شد.

این خط لوله با طول 3968 کیلومتر طولانی ترین پروژه انتقال گاز در جهان خواهد بود. سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای این پروژه بالغ بر 70 میلیارد دلار ارزیابی شده است و از این منظر نیز یکی از بزرگ ترین پروژه های انرژی در جهان خواهد بود.

در مراسم آغاز اجرای این پروژه، ولادیمیر پوتین اظهار داشت اجرای این پروژه همکاری اقتصادی این کشور را با کشورهای آسیا-اقیانوسیه به ویژه چین افزایش خواهد داد.

این پروژه طی 30 سال 4 هزار میلیارد متر مکعب گاز را به چین منتقل خواهد کرد و بزرگترین شبکه انرژی جهان را نیز تشکیل خواهد داد.

این خط لوله امنیت تأمین انرژی چین را افزایش می دهد و از سوی دیگر برنامه های روسیه برای صادرات گاز در آینده را نیز تحقق خواهد بخشید.

خط لوله روسیه- چین موسوم به "قدرت سیبری" از سال 2019 انتقال گاز را به چین آغاز خواهد کرد و اجرای بخش چین این خط لوله  نیز از نیمه اول 2015 آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول