اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس: حضور نیروهای روس در خاک اوکراین غیرقابل قبول است

نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی با غیرقابل قبول خواندن حضور روسیه در اوکراین، نسبت به تخریب اساسی روابط مسکو با جامعه بین‌الملل در صورت عدم تغییر رویکرد آن در قبال کی‌یف هشدار داد.

انگلیس: حضور نیروهای روس در خاک اوکراین غیرقابل قبول است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته در اظهاراتی در پارلمان این کشور اعلام کرد: «حضور نیروهای روس در خاک اوکراین غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه است.»وی افزود: «چنانچه روسیه رویکرد خود در قبال کی‌یف را تغییر ندهد، این مسئله خطر تخریب اساسی روابط روسیه با جامعه بین‌الملل را در پی خواهد داشت.»

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه خاطرنشان کرد: «مسکو می‌خواهد با تهدید اوکراین را وادار به صرفنظر از انتخاب دموکراتیکی که انجام داده، بکند و اینطور به نظر می‌رسد که روسیه در تلاش برای اعمال فشار بر اوکراین بمنظور رهاکردن گزینه‌های دموکراتیکی است که این کشور انتخاب کرده است. بنابراین اتحادیه اروپا تصمیم به افزایش تحریم‌ها بر روسیه کرده که یک هفته دیگر اعلام خواهند شد.»

بر اساس این گزارش، 28 کشور عضو اتحادیه اروپا روز گذشته با تعیین ضرب‌الاجلی یک هفته‌ای برای روسیه، مسکو را به اعمال تحریم‌های اقتصادی بیشتر تهدید کردند و از کمیسیون اروپا خواستند تا «فورا ظرف یک هفته اقدامات لازم برای بررسی» تحریم‌های تازه علیه روسیه را انجام دهد.

آمریکا و کشورهای اروپایی روسیه را به اعزام نیروهای نظامی به شرق اوکراین متهم کرده‌اند. اما مسکو این اتهام را رد و عنوان کرده است که «هرگز» نیرویی به اوکراین نفرستاده است.

با وجود آنکه گفته می‌شود وزیران خارجه اتحادیه اروپا احتمالا روز شنبه تحریم‌های تازه‌ای علیه روسیه در نظر می‌گیرند، این اتحادیه از تصویب فوری تحریم‌ها خودداری کرد. روسیه سومین شریک تجاری بزرگ اتحادیه اروپا به شمار می‌آید و همین امر موجب بروز مخالفت‌هایی با اعمال تحریم‌های بیشتر شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول