اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رابرت فیسک: فلسطینیان پیروز جنگ غزه بودند نه اسرائیل

روزنامه‌نگار برجسته انگلیسی در مقاله‌ای با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه نوشت، اسرائیل علیرغم خرابی‌هایی که در این چند هفته به وجود آورده پیروز نشده و فلسطینیان پیروز شده‌اند.

رابرت فیسک: فلسطینیان پیروز جنگ غزه بودند نه اسرائیل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیسی ایندپندنت، «رابرت فیسک»، روزنامه‌نگار برجسته انگلیسی در مقاله‌ای با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه نوشت، اسرائیل علیرغم خرابی‌هایی که در این چند هفته به وجود آورده پیروز نشده و فلسطینیان پیروز شده‌اند.

وی ادامه داد که فلسطینیان پیروز این جنگ بوده‌اند زیرا آنها هنوز در غزه هستند و حماس نیز در آنجا است.

فیسک با اشاره به جنگ غزه، تصریح کرد که پیروزی چشمگیری حاصل نشده است اما این چیزی است که فلسطینیان غزه آن را جشن می‌گیرند. بعد از آنکه بیش از دو هزار و ۱۰۰ فلسطینی جان خود را از دست دادند و بیش از یکصد هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند، اسرائیل پیروز جنگ غزه نبود بلکه حماس در واقع برنده شده است.

این روزنامه‌نگار انگلیسی با اشاره به این مطلب که رژیم صهیونیستی به خواسته‌های خود نرسیده است و بنابراین پیروز جنگ بیش از یک ماه غزه نیست، گفت: اسرائیل گفت که حماس باید خلع سلاح شود اما خلع سلاح نشد. اسرائیل گفت که حماس باید از بین برود و نابود شود اما از بین نرفت و نابود نشد. اسرائیل گفت که تونل‌های آنها باید تخریب شود اما چنین نشد. ۶۵ اسرائیلی کشته شدند.

فیسک سپس به آتش‌بس یک ماهه میان حماس و صهیونیست‌ها در غزه اشاره کرد و گفت که صهیونیست‌ها هیچ جشن و خوشحالی از این آتش‌بس نکردند. از نظر فیزیکی، اسرائیلی‌ها پیروز شدند، تمامی زندگی‌هایی از هم پاشیده و تمامی ساختمان‌هایی را که در هم کوبیده‌اند و تخریب کرده‌اند و تمامی زیرساخت‌هایی را که از بین بردند، به ظاهرا به مفهوم پیروزی فلسطینیان نیست اما از نظر استراتژیکی، فلسطینیان پیروز شده‌اند. آنها هنوز در غزه هستند و دولت ائتلافی تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس ظاهراً هنوز واقعیت دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول