اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

توسعه حرفه آموزی در فنی و حرفه‌ای فرآیندی چند بعدی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان توسعه حرفه آموزی در فنی و حرفه‌ای را فرآیندی چند بعدی اعلام کرد.

توسعه حرفه آموزی در فنی و حرفه‌ای فرآیندی چند بعدی است

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای در طول سال دوره‌های آموزشی مختلفی در سطح مراکز استان زنجان برگزار می‌کند.

وی به طرح آموزش‌های بازار محور ارائه شده در فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در این دوره‌ها آموزش، بازاریابی، تولید و فروش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه حرفه آموزی فرآیندی چند بعدی است، افزود: موضوع این فرآیند تاثیر گذار در بهبود و ارتقای کیفیت زندگی اقشار اجتماع است.

این مسئول ادامه داد: توسعه پایدار، فرآیند پایدار تغییرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی برای افزایش و ترقی رفاه طولانی مدت کل اجتماع است.

صیادی خاطرنشان کرد: با برقراری تعادل مناسب بین امکانات اقتصادی شهر و روستا و نیز ایجاد شرایط مناسب برای مشارکت وسیع مردم در تلاش‌هایی که برای توسعه ملی صورت می‌گیرد و بهره‌مندی از مواهب آن گام بزرگی برای تحقق توسعه همه جانبه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این الگوی آموزشی جدید، کارآموزان همزمان با آموزش حرفه مورد نیاز، فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصول یا ارائه خدمات را در یک محیط کار واقعی یا شبیه سازی شده زیر نظر مربیان و متخصصان بازار کار فرا می‌گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان اضافه کرد: این امر سبب می‌شود تا بتوانند به صورت فردی یا تعاونی یا با حمایت پشتیبان یا اخذ تسهیلات توانایی ورود به بازار کار را پیدا کرده و از عهده مدیریت یک بنگاه تولیدی یا خدماتی مستقل یا زیر پوشش برآیند.

این مسئول به اهداف برگزاری طرح آموزش بازار محور اشاره کرد و متذکر شد: اجرای عدالت اجتماعی در توسعه و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اهداف برگزاری این طرح است.

صیادی همگام شدن سازمان با تمهیدات اقتصاد مقاومتی و افزایش اثر بخشی و کارایی آموزش‌های مهارتی را از دیگر اهداف برگزاری این طرح اعلام کرد و یادآور شد: زمینه سازی ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری پنهان جامعه از اهداف اجرای طرح بازار محور است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح سبب رشد و توسعه مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده می‌شود، اذعان داشت: ارائه آموزش مبتنی بر محیط کار و افزایش اعتماد به نفس کارآموزان در مواجه شدن با محیط واقعی کار از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای این طرح باعث آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با آموزش‌های مهارتی می‌شود، متذکر شد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در برخی مراکز، استفاده از توان کارآفرینان برتر و حذف فاصله آموزش و اشتغال از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

انتهای پیام/73008/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول