اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: از طرح بحث تونل‌ها در قرارداد آتش‌بس جدید فلسطینی‌ها اطلاعی نداریم/کمک نظامی ایران به عراق نقض قطعنامه شورای امنیت است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تشکر از دولت مصر به دلیل تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه گفت که هنوز چالش‌هایی بر سر راه طرفین آتش‌بس وجود دارد.

آمریکا: از طرح بحث تونل‌ها در قرارداد آتش‌بس جدید فلسطینی‌ها اطلاعی نداریم/کمک نظامی ایران به عراق نقض قطعنامه شورای امنیت است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه مک‌کلاتی، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعتی پس از اعلام آتش‌‌بس میان صهیونیست‌ها و مقاومت اسلامی فلسطین، ضمن تشکر از دولت مصر به دلیل میانجیگری در برقراری این آتش‌بس، گفت که هنوز چالش‌هایی بر سر راه طرفین وجود دارد.

وی گفت که طرفین مذاکره، نگاه مثبتی نسبت به برقراری یک آتش‌بس پایدار و بلند مدت دارند ولی هنوز راه زیادی تا رسیدن به این نقطه وجود دارد.

خانم هارف در پاسخ به سوالی در خصوص محتوای معاهده آتش‌بس امشب گفت: در پیش‌نویس معاهدات پیشین،  اسرائیلی‌ها می‌توانستند به انهدام تونل‌های حماس ادامه دهند ولی اطلاعی از گنجانده شدن این بند در توافق اخیر نداریم.

خانم هارف به تلاش های وزیر متبوعه خود در جریان مذاکرات آتش‌بس نیز پرداخت و گفت که «جان کری» تقریباً هر روز از طریق تلفن با طرف‌های مذاکره در تماس بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال قبول آتش‌بس از سوی اسرائیل به دلیل تهدید محمود عباس به شکایت در دادگاه بین المللی جرایم گفت: این را از اسرائیلی‌ها بپرسید.

ماری هارف در واکنش به خبر نشریه بلومبرگ در خصوص وجود ارتباط اطلاعاتی میان آمریکا و سوریه برای مواجهه با داعش، این خبر را رد کرد و گفت که به صورت مستقیم ویا حتی از طریق طرف ثالث با دولت دمشق هماهنگی اطلاعاتی نداریم.

خانم هارف به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص غیرقانونی بودن حمله به مواضع داعش در خاک سوریه بدون تأیید دمشق و نقض تمامیت ارضی سوریه و قوانین بین‌المللی در این صورت گفت: اگر کاری انجام شود، توجیه حقوقی برای آن ارائه خواهیم داد.

وی بدون دادن پاسخ مشخص به سوالی در خصوص پرواز هواپیماهای شناسایی پنتاگون بر روی سوریه گفت: ما خواهان داشتن اطلاعات دقیق‌تر از شرایط سوریه و میدان نبرد پیش از اخذ هر گونه تصمیمی هستیم.

خانم هارف گفت که از میان برداشتن داعش مطمئناً هدف بلند مدت ایالات متحده است ولی تا رسیدن به این مرحله، چندین گام باقی مانده است.

یکی از خبرنگاران پرسید که چرا آمریکا می‌تواند برای کردها سلاح بفرستد ولی ایران حق چنین کاری را ندارد که «هارف» در پاسخ گفت: هرگونه انتقال سلاح از ایران، در حکم نقض قطعنامه شورای امنیت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول