اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بررسی صلاحیت ۶۳ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برزیل

صلاحیت ۶۳ تن از ۱۶۵ نامزد انتخابات ریاست جمهوری یا پارلمانی برزیل که در ماه اکتبر برگزار می‌شود این بار در دادگاه بررسی می‌شود.

بررسی صلاحیت ۶۳ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برزیل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، انجمن شفاف‌سازی انتخابات در برزیل اعلام کرد نتایج صلاحیت نامزدها از طریق این انجمن ارسال شده که سوابق نامزدهای ریاست‌ جمهوری، پارلمانی، فرمانداری و شهرداری را در بیش از 120 دادگاه بررسی کرده است.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: 63 تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که از 26 ایالت و ناحیه فدرالی برزیل برای شرکت در این رقابت آمده‌اند باید به 327 مورد شکایت پاسخ دهند که از بین آن‌‌ها 46 نفر به علت عدم مدیریت صحیح و دیگر بی‌نظمی‌ها محکوم شده‌اند. 

از سویی دیگر قانون برزیل آن‌ها را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منع نمی‌کند مگر این‌که در دادگاه دوم محکوم شوند.

لازم به ذکر است که بیش از نیمی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به علت بی‌نظمی‌های مرتبط با اجرای خدمات عمومی، جمع‌آوری ثروت از راه غیرقانونی و ضرر رساندن به خزانه‌داری عمومی دادگاهی می‌شوند. 

در این زمینه، نامزدهایی چون «خوزه روبرتو آررودا» شهردار سابق «برازیلیا» پایتخت برزیل از حزب جمهوری‌خواه توسط دادگاه انتخاباتی منطقه‌ای رد صلاحیت شدند؛ «آررودا» درخواست تجدید نظر در حکم را داده و در انتظار دادگاه دوم می‌باشد.

به گزارش فارس، طبق آخرین نظرسنجی‌ها «دیلما روسف» رئیس جمهور فعلی برزیل با کسب 36 درصد از آرا برنده میدان انتخابات خواهد شد.

دیگر نامزدهای انتخاباتی هم‌چون «مارینا سیلوا» از حزب سوسیالیست برزیل که اخیراً جایگزین «ادواردو کامپوس» شد و «آئسیو نوس» از حزب سوسیال دموکرات برزیل به ترتیب 20 و 21 در صد آز آرا به دست می‌آورند.

انتخابات ریاست جمهوری برزیل در تاریخ 5 اکتبر سال جاری (13 مهر) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول