اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فارین پالیسی:

مصر در طولانی شدن جنگ غزه نقش داشت/ میانجیگری قاهره پوششی برای اقدام علیه اخوان‌

نشریه «فارین پالسی» نوشت که مصر از مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره به عنوان یک تلاش برای جنگ خود علیه جریان «اخوان‌المسلمین» استفاده کرده است و به همین دلیل موضع بیطرفانه‌ای نداشته و در طولانی شدن جنگ غزه نقش داشته است.

مصر در طولانی شدن جنگ غزه نقش داشت/ میانجیگری قاهره پوششی برای اقدام علیه اخوان‌

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «نبأپرس»، نشریه آمریکایی «فارین پالسی» در مقاله‌ای با عنوان « مصر چگونه جنگ غزه را طول داد؟» نوشت در زمانی‌که گفتگوهای آتش‌بس غزه در قاهره با کندی پیش می‌ر‌فت علت آنها تنها دشمنی میان رژیم صهیونیستی و حماس نبود بلکه مصر نیز به عنوان یک واسطه در این کندی نقش داشت.

در این مقاله آمده است: سیاست داخلی مصر نسبت به زمان حکومت «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق این کشور خشن‌تر است و مصر از این مذاکرات و وساطت خود در آن به عنوان بخشی از جنگ خود علیه گروه «اخوان‌المسلمین» سوءاستفاده  کرد.

بر اساس این گزارش این سیاست مصر باعث شد جنگی طولانی‌تر و خونین‌تر در غزه برقرار باشد و در زمانی که انتظار می‌رفت همپیانی مصری- اسرائیلی از قدرت حماس بکاهد این استراتژی نیز با شکست دیپلماتیمک روبرو شد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که به دلیل نزدیکی حماس به اخوان‌المسلمین ، مصر در مذاکرات آتش‌بس برخورد مساوی با 2 تیم فلسطینی و اسرائیلی نداشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول