اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بابل:

نخستین المپیاد قرآنی کشور در مازندران برگزار می‌شود

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: نخستین المپیاد قرآنی کشور در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در بین نسل جوان در مازندران برگزار می‌شود.

نخستین المپیاد قرآنی کشور در مازندران برگزار می‌شود

همت احمدی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل اظهار داشت: این نمایشگاه با هماهنگی دارالقرآن و امام حسن مجتبی(ع) آموزش و پرورش بابل برگزار شد که توجه به افکار عمومی با محتوی دینی، قرآنی، اخلاقی و رفتاری از برجسته‌ترین و مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه است.

وی آشنایی نسل جوان با مبانی اعتقادی را از محورهای مهم برگزاری این نمایشگاه برشمرد و افزود: مشخصه اصلی این نمایشگاه این است که به هیچ عنوان در آن نگاه تجاری وجود ندارد و تنها به جنبه ترویج فرهنگ اعتقادی و ارزشی توجه شده است.

مدیر آموزش و پرورش بابل اذعان داشت: حضور و استقبال مردم در دهمین نمایشگاه قرآنی بسیار ستودنی است و هرساله میزان استقبال مردم بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه تنها یک‌بار در سال یک نماد است، مهم این است که خروجی این نمایشگاه تغییر رفتاری و اعتقادی در مردم شده و اثرگذاری آن به مدت یک‌سال در افکار عمومی به‌‌ویژه نسل جوان استمرار داشته باشد.

این مسئول افزود: اگر زمینه و بستر فراهم شود و تعدد برپایی این نمایشگاه را در فصول و مناسبت‌های مختلف در شهرستان داشته باشیم، اثرات بیشتری دارد.

احمدی بیان داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته پیرامون موفقیت‌های دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف به این نتیجه دست یافتیم که هر خانواده، دانش‌آموز، محفل و مجمعی که با آیین و ضوابط قرآنی نزدیک‌تر و عامل به محتوی قرآنی باشند، در عرصه آموزشی موفق‌تر هستند.

مدیر آموزش و پرورش بابل با اشاره به اینکه در این راستای رویکرد آموزش و پرورش بابل در این عرصه اجرا برنامه‌های متنوع پیرامون ترویج مباحث قرآنی و حتی آموزش قرآن ،برپایی نمایشگاه و مسابقات قرآنی است تصریح کرد: برای نخستین‌بار در کشور المپیاد ویژه قرآنی در این شهرستان برگزار می‌شود.

احمدی افزود: ثبت‌نام‌ها از پنجم شهریور توسط کارشناسان نماز و عترت آموزش و پرورش بابل آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش در رویکرد جدید خود گرچه در گذشته نیز مورد عنایت بوده اما با توجه به مقتضیات زمانی و عصر تکنولوژی برای اینکه بین نسل جوان و مبانی قرآنی فاصله ایجاد نشود با ایده نو و جدید گام برمی‌دارد تا محتوی قرآنی را در عرصه آموزش و پرورش حاکم کند.

انتهای پیام/86009/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول