اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اذعان لیبرمن به اختلاف خود با نتانیاهو/ لیبرمن: جنگ غزه تا شکست حماس باید ادامه یابد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به اختلاف نظر خود با نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم مدعی شد عملیات نظامی در غزه تا شکست حماس باید ادامه یابد.

اذعان لیبرمن به اختلاف خود با نتانیاهو/ لیبرمن: جنگ غزه تا شکست حماس باید ادامه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، «آویگدور لیبرمن» جمعه در گفت‌وگو با کانال 2 تلویزیون اسرائیل گفت، عملیات نظامی در غزه باید ادامه یابد تا زمانی که حماس تسلیم شود.

به گفته وی، کابینه اسرائیل باید یک هدف استراتژیک تعیین کند که شامل شکست دادن حماس و تسلیم کردن آن باشد و این به معنای آن است که حماس «پرچم سفید خود را به اهتزاز در آورد»، این یک سناریو واقعی است و باید به عنوان یک هدف تلقی شود.

لیبرمن در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «اسرائیل باید به دنبال خلع سلاح کامل نوار غزه باشد. این به معنای آن است که حماس هیچ ظرفیتی برای پرتاب موشک به سمت «اسرائیل»، ساخت موشک و حفر تونل نداشته باشد.»

به نظر می‌رسد با توجه به اختلاف نظر اخیر وی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سر نحوه مدیریت مذاکرات آتش‌بس و نیز تداوم عملیات صخره سخت بود که لیبرمن در این گفت‌وگو اظهار داشت: «من وظیفه دارم نظر خود را بیان کنم. من برای نخست وزیر احترام قائل هستم و ما روابط کاری با یکدیگر داریم. البته اختلاف‌نظر نیز داریم.»

لیبرمن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه «کابینه اسرائیل هیچ سیاست دیپلماتیک واحدی ندارد»، افزود: «من با رویکرد مورد حمایت نتانیاهو و موشه یعالون (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) مخالف هستم. آنها مایلند به جنگ فرسایشی با حماس ادامه دهند تا آتش‌بس برقرار شود. اما تنها جایگزین برای این رویکرد، شکست دادن حماس است که این موضوع باید به هدف استراتژیک تبدیل شود.»

به‌رغم اقدامات نظامی متعدد رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که نتیجه‌ای در بر نداشته و در نهایت به تلاش سران این رژیم برای برقراری آتش‌بس منجر شده‌ است، لیبرمن مدعی شد: «برای اسرائیل بیشتر از دو هفته و نیم لازم نیست تا حماس را تسلیم سازد.»

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول