اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

میرزاده خبر داد

تاثیرگذاری دستاوردهای مرکز فیزیک پلاسما بر پژوهش کشور/اطلاع‌رسانی نامناسب از پژوهش‌های دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه اطلاع رسانی مناسبی درباره دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی انجام نشده است، گفت: دستاوردهای مرکز فیزیک پلاسما پروژه‌های ملی است که می‌تواند مشکلات کلان جامعه را برطرف کند.

تاثیرگذاری دستاوردهای مرکز فیزیک پلاسما بر پژوهش کشور/اطلاع‌رسانی نامناسب از پژوهش‌های دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد بسیاری از طرح های مرکز تحقیقات فیزیک و پلاسمای علوم و تحقیقات را قابل تجاری شدن دانست و گفت: بسیاری از دستاوردهای این مرکز پروژه‌هایی ملی است که می‌تواند مشکلات کلان جامعه را در مواردی مانند معضلات زیست محیطی برطرف سازد.

وی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات فیزیک و پلاسمای واحد علوم و تحقیقات، با اشاره به اختراعات پژوهشگران این مرکز، اظهار داشت: بسیاری از دستاوردهای پژوهشی این مرکز که قابلیت تجاری شدن دارند باید به خوبی اطلاع رسانی شود.

میرزاده بسیاری از طرح‌های پژوهشی این مرکز را در صورت تجاری شدن، طرح‌هایی فرادانشگاهی و ملی دانست و گفت: به عنوان مثال یکی از طرح‌های این مرکز می‌تواند مشکل زیست محیطی استان‌های شمالی کشور درباره دفن زباله حل کند.

وی افزود: از آنجایی که دفن زباله در استان‌های شمالی کشور باعث آلودگی آب‌های این منطقه می‌شود، طرح تبدیل زباله به انرژی به وسیله یکی از اختراعات این مرکز می‌تواند گامی اساسی در راستای حل یک معضل زیست محیطی باشد. اگر این معضل برطرف شود نه تنها مایه کسب افتخار برای دانشگاه آزاد بلکه به عنوان طرحی ملی، منشا اثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین ضمن تقدیر از فعالیت‌های محمود قرآن نویس رئیس این مرکز، خاطر نشان کرد: به پاس زحمات بی شائبه قرآن نویس، بالاترین نشان علمی دانشگاه آزاد اسلامی به ایشان تعلق گرفته است، باید شرایطی فراهم شود که ایشان بتواند به کارهای پژوهشی خود در این مرکز ادامه دهد و مسئولیت ارتباط با بخش صنعت را دیگر مسئولان دانشگاه برعهده بگیرند.

براساس این گزارش، میرزاده، همچنین در این بازدید در جریان طرح تولید منسوجات با ویژگی ضد باکتری، کاهنده شعله و هوشمند توسط محققان این مرکز قرار گرفت. 

قرآن نویس نیز پس از تشریح ویژگی‌های این طرح از رایزنی برای انعقاد قرارداد با سازمان‌هایی مانند شهرداری و سازمان هلال احمر برای تولید لباس مناسب برای کارکنان این سازمان‌ها خبر داد.  

طرح کاهش آلایندگی خودرو و طرح کاربرد پلاسما جت در امور پزشکی از دیگر مواردی بود که مورد توجه میرزاده قرار گرفت و بر فراهم شدن زمینه برای تجاری شدن آنها تاکید کرد. 

انهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول