اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صهیونیست‌ها خواستار توقف مذاکرات آتش‌بس و پیروزی قاطع بر حماس شدند

علیرغم خودداری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تشکیل جلسه با اعضا کابینه‌اش بعد از توقف مذاکرات آتش‌بس، کابینه خواستار وارد کردن ضربه «مهلک» به حماس شد.

صهیونیست‌ها خواستار توقف مذاکرات آتش‌بس و پیروزی قاطع بر حماس شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، به‌رغم از سرگیری درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی و توقف مذاکرات آتش‌بس، بنیامین نتانیاهو هنوز با وزرای کابینه خود تشکیل جلسه نداده است؛ موضوعی که موجب انتقاد اعضا کابینه وی شد و آنها گفتند:‌ «او تشکیل جلسه نداده است زیرا نمی‌خواهد تصمیم برای انجام اقدام قاطعانه را به رای‌ گذارد. نتانیاهو موضع تندی (در قبال حماس) در پیش گرفته، اما امیدوار است اتفاقاتی رخ دهد و توافق با حماس به سرعت حاصل شود.»

بر اساس این گزارش، بعد از توقف مذاکرات آتش‌بس، وزرای کابینه اسرائیل خواستار ضربه مهلک این رژیم به حماس شدند. در این رابطه، «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: « سیاست اسرائیل مبنی بر اینکه «آرامش، آرامش می‌آورد»، از اساس اشتباه است. ما باید تنها زمانی با حماس گفت‌وگو و مذاکره کنیم که این جنبش محاصره شده است.»

نفتالی بنت، وزیر اقتصاد این رژیم نیز مدعی شد: «حماس فکر می‌کند پرتاب موشک به آنها کمک می‌کند تا در مذاکرات به اهداف خود دست یابند از این روست که در طول آتش‌بس راکت پرتاب می‌کنند.» وی افزود: «تنها یک پاسخ قاطع مانند پاسخ هر کشور مستقل به حملات موشکی به مرزهایش، می‌تواند وخامت اوضاع را متوقف کند. دیر یا زود، اسرائیل باید حماس را شکست دهد. راهی برای جلوگیری از این کار وجود ندارد.»

«یعیر لاپید»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «اسرائیل پیش از اطمینان از خلع سلاح حماس و پیش از کنترل و نظارت بر پول‌های بین‌المللی که به غزه منتقل می‌شوند، نباید به عملیات صخره سخت پایان دهد.»

«گیدون سعر»، وزیر امور داخلی اسرائیل نیز اظهار داشت: «مذاکره با حماس به نفع منافع امنیتی اسرائیل نیست و دلیلی برای تداوم آن وجود ندارد.» یعکوف پری، وزیر علوم، فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی نیز گفت، اسرائیل باید قاطع بایستد و درخواست‌های خود را مطرح کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول