اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

داور بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با فارس:

اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن تأثیری بر سطح مسابقات ندارد

داور بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا برای دعوت از داوران قرآن مدرک و گواهینامه‌ای نمی‌خواهند، گفت: اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن تأثیری بر روند یا سطح کیفی مسابقات قرآنی ندارد.

اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن تأثیری بر سطح مسابقات ندارد

«مهدی دغاغله» داور بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس درخصوص طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران قران کریم، اظهار داشت: اعطای مدرک تخصصی به داوران از اوایل دهه 1380 مطرح بود اما به دلایل مختلفی این طرح پیگیری نشد تا اینکه امسال سازمان دارالقرآن اقدام به برگزاری طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کرد.

اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن تأثیری در سطح مسابقات ندارد

وی با بیان اینکه مدرک تخصصی به داوران قرآن برای افراد با تجربه و داوران پیشکسوت قرآن کریم ارزشی ندارد، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در هیچ جای دنیا برای دعوت از داوران قرآن مدرک و گواهینامه‌ای نمی‌خواهند چرا که بر اساس شناخت افراد از داوران قرآن برای قضاوت در مسابقات بین‌المللی دعوت می‌کنند به همین جهت فکر نمی‌کنم این طرح تأثیر چندانی در روند داوری مسابقات داشته باشد.

این داور بین‌‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: اگر این طرح برای ارتقای و ارزیابی سطح توانمندی جوانان قرآنی باشد می‌تواند به نوعی باعث ایجاد انگیزه در بین افراد شود اما پس از برگزاری و اعطای مدرک سازمان مجری نباید انحصاری عمل کرده و پس از چند دوره تنها از داورانی که در سازمان دارالقرآن مدرک گرفته‌اند در قضاوت مسابقات استفاده کند.

برگزاری اعطای مدرک تخصصی به داوران در حال حاضر لزومی نداشت

دغاغله با اشاره به اینکه داوران پیشکسوت قرآن نیازی به مدرک تخصصی ندارند، گفت: در بین جامعه قرآنی داشتن گواهینامه دلیل بر برتری نسبت به سایر افراد نیست به طور مثال برای دعوت آقایان «کریم منصوری» و «عباس سلیمی» کسی از آنها مدرک نمی‌خواهد چرا که آنها عمری در این عرصه گذاشته‌اند و استاد قرآن هستند، علاوه بر این کشورهای دیگر نیز برای دعوت اساتید و داوران قرآن از آنها گواهینامه‌ای دریافت نمی‌کنند بلکه ملاک اصلی شناخت است.

وی با بیان اینکه اعطای مدرک داوری به جوانانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند باعث ایجاد موج قرآنی در سایر افراد نیز می‌شود، افزود: در حال حاضر فکر نمی‌کنم زمان مناسبی برای اعطای مدرک تخصصی به داوران باشد اما اینکه سازمان دارالقرآن اقدام به این کار کرده است به طور حتم نیازی احساس شده که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانند در برگزاری مسابقات موفق‌تر عمل کنند و شورای توسعه نیز پیگیر این امر باشد.

انتهای پیام/ آ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول