اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یدیعوت آحارونوت خبر داد

کری به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که وزیر خارجه آمریکا هفته آینده برای دیدار با مقامات اسرائیلی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

کری به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، منابع آگاه می‌گویند «جان کری» وزیر خارجه آمریکا هفته آینده برای دیدار با مقامات اسرائیلی به منطقه سفر می‌کند.

هنوز تاریخ دقیق سفر کری به فلسطین اشغالی مشخص نشده و مقامات طرفین نیز این خبر را تائید نکرده‌اند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که مذاکرات آتش‌بس غزه همچنان در قاهره پایتخت مصر در جریان است و نمایندگان رژیم‌صهیونیستی و حماس هنوز نتوانسته‌اند به توافق برسند.

آتش‌بس موقت غزه که آخر وقت روز دوشنبه به پایان رسید، با هدف ادامه مذاکرات و نهایی کردن مفاد آتش‌بس برای 24 ساعت دیگر نیز تمدید شده است. گزارش‌های متعددی در مورد محتوای مذاکرات منتشر شده، اما تاکنون هیچ‌یک از موارد منتشره، از سوی طرفین تائید نشده است.

روزنامه «دیلی‌صباح» ترکیه به نقل از منابع آگاه نوشته است که در پیش‌نویس توافقنامه آتش‌بس غزه، رژیم‌صهیونیستی موافقت اولیه خود با ساخت یک بندر در ساحل غزه را اعلام کرده است.

همچنین روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» و شبکه «المیادین» گزارش دادند که طرفین بر سر اعلام آتش‌بسی چند هفته‌ای به توافق رسیده‌اند و مصر به زودی بیانیه‌ای در این رابطه منتشر می‌کند.

شبکه «العربیه» هم گزارش داده است که تل‌آویو با صدور مجوز ماهیگیری در شعاع 12 کیلومتری ساحل غزه و همچنین بازگشایی 6 گذرگاه این منطقه موافقت کرده است.

رژیم‌صهیونیستی که عملیات موسوم به «صخره سخت» را با اعلام هدف خلع سلاح مقاومت فلسطینی آغاز کرد. مقامات تل‌آویو پس از شروع عملیات زمینی حتی از تلاش برای ریشه‌کن کردن گروه‌های مقاومت در غزه سخن گفتند. با این حال ارتش رژیم‌صهیونیستی پس از دو هفته و با برجای گذاشتن دستکم 64 کشته، مجبور به ترک نوار غزه شد. گروه‌های مقاومت پایان محاصره غزه را به عنوان شرط اصلی پایان نبرد اعلام کرده‌اند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی در مورد روند مذاکرات، نوشته است که تل‌آویو به لغو تدریجی حصر غزه موافقت کرده و قرار است در اولین مرحله، گذرگاه‌های اصلی نوار غزه، بازگشایی شوند. غزه از 7 سال قبل و پس از آنکه حماس قدرت را در این منطقه به دست گرفت، توسط رژیم‌صهیونیستی در محاصره قرار گرفته است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول