اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه اعتراضات به مرگ «مایکل براون»

بازداشت تظاهرات‌کنندگان در برابر دفتر فرماندار «میسوری» + تصاویر

گروهی از معترضان به سرکوب تظاهرات‌ها در شهر «فرگوسن»، روز دوشنبه با تظاهرات در برابر دفتر «جی نیکسون»، خواستار خروج فوری نیروهای گارد ملی از فرگوسن شدند.

بازداشت تظاهرات‌کنندگان در برابر دفتر فرماندار «میسوری» + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس، گروهی از معترضان به برخوردهای خشونت‌بار نیروهای پلیس شهر «فرگوسن» ایالات «میسوری»، روز دوشنبه در برابر دفتر «جی نیسکون» فرماندار این ایالت دست به تظاهرات زدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، با سر دادن شعارهایی، خواستار برقراری عدالت در پرونده قتل «مایکل براون» شده و از گارد ملی آمریکا خواستند فورا «فرگوسن» را ترک کند.

 

براون نوجوان سیاه پوستی بود که هفته گذشته، بدون آنکه مسلح باشد، به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد. نتایج کالبدشکافی نشان می‌دهد وی دستکم 6 بار از ناحیه سر و چانه هدف قرار گرفته است. شاهدان اعلام کرده‌اند که وی به نشانه تسلیم دستان خود را بالا برده، اما «افسر پلیس با خونسردی چندین بار مستقیما به وی شلیک کرده است.»

مرگ براون به آغاز تظاهرات‌هایی منجر شد که تاکنون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور را وادار کرده سه بار در این رابطه بیانیه صادر کند. دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل نیز در پی گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده مبنی بر خشونت بیش از حد نیروهای پلیس، که به تجهیزات جنگی مجهز هستند، ناظرانی را به «فرگوسن» اعزام کرده‌اند.

حاضران در تظاهرات در برابر دفتر آقای نیکسون در شهر «سنت لوئیس»، شعار می‌دادند: «گارد ملی باید فورا برود.» شرکت‌کنندگان در این تجمع همچنین خواستار ورود به ساختمان فرمانداری و دیدار با نیکسون بودند که با واکنش پلیس مواجه شدند. تصاویر منتشر شده از این تظاهرات نشان می‌دهد که نیروهای پلیس چندین نفر از جمله چند زن را بازداشت کرده‌اند. خبرنگاران حاضر در محل، تعداد بازداشت‌شدگان را دستکم 8 نفر اعلام کرده‌اند.

 

فرماندار میسوری روز دوشنبه در پی ادامه اعتراضات و ناتوانی نیروهای پلیس و گشت محلی در کنترل اوضاع، خواستار اعزام نیروهای گارد ملی به «فرگوسن» شد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که معترضان دو شب متوالی با نادیده گرفتن مقررات منع آمد و شد، به تظاهرات‌های خود ادامه دادند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول