اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قاهره: آتش‌بس موقت 24 ساعت تمدید شد

دولت مصر دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طرف‌های مذاکرات آتش‌بس غزه، با تمدید 24 ساعته آتش‌بس موقت و ادامه مذاکرات موافقت کرده‌اند.

قاهره: آتش‌بس موقت 24 ساعت تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی اواخر وقت دوشنبه و در آستانه پایان آتش‌بس 5 روزه، با تمدید آتش‌بس موقت برای 24 ساعت دیگر، موافقت کرده‌اند.

دولت مصر که از دو هفته قبل میزبان مذاکرات آتش‌بس است، این خبر را اعلام کرده است. در بیانیه قاهره آمده است: «فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با تمدید آتش‌بس به مدت 24 ساعت موافقت کردند تا مذاکرات جاری ادامه پیدا کند.»

یک عضو تیم مذاکره‌کننده فلسطینی که خواسته نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفته است که طرفین متن پیشنهادی خود برای آتش‌بس بلندمدت به یکدیگر ارائه کرده‌اند و قرار است طی 24 ساعت آینده در مورد آن بحث شود.

در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی در رابطه با محتوای مذاکرات مطرح شده، اما تاکنون مقامات طرفین این گزارش‌ها را تائید نکرده‌اند. بازگشایی گذرگاه‌های غزه، موافقت اولیه با احداث بندر، صدور مجوز ماهیگیری در شعاع 12 کیلومتری و لغو تدریجی از جمله مواردی است که گفته می‌شود تل‌آویو با آن‌ها موافقت کرده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول