اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خبرگزاری فرانسه: آتش‌بس موقت غزه 24 ساعت دیگر تمدید می‌شود

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه به نقل از یک مقام فلسطینی از موافقت طرفین برای تمدید 24 ساعته آتش‌بس موقت در نوار غزه خبر داد.

خبرگزاری فرانسه: آتش‌بس موقت غزه 24 ساعت دیگر تمدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام فلسطینی می‌گوید طرفین با تمدید 24 ساعته آتش‌بس موقت در نوار غزه، موافقت کرده‌اند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که آتش‌بس 5 روزه کنونی تا ساعتی دیگر به پایان می‌رسد. هنوز مقامات هیچ‌یک از طرفین این گزارش را تائید نکرده‌اند.

ساعتی پیش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» و شبکه «المیادین» گزارش دادند که طرفین بر سر اعلام آتش‌بسی چند هفته‌ای به توافق رسیده‌اند. همچنین گفته می‌شود مصر به زودی بیانیه‌ای در این رابطه منتشر می‌کند.

شبکه «العربیه» هم در حالی که ساعاتی تا پایان آتش‌بس 5 روزه در غزه باقی مانده، گزارش داده است که تل‌آویو با صدور مجوز ماهیگیری در شعاع 12 کیلومتری ساحل غزه و همچنین بازگشایی 6 گذرگاه این منطقه موافقت کرده است.

آنطور که شبکه «اسکای‌نیوز» گزارش داده، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در حال رایزنی با «موشه یعلون» وزیر جنگ و «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش در رابطه با مفاد آتش‌بس است.

رژیم‌صهیونیستی که عملیات موسوم به «صخره سخت» را با اعلام هدف خلع سلاح مقاومت فلسطینی آغاز کرد. مقامات تل‌آویو پس از شروع عملیات زمینی حتی از تلاش برای ریشه‌کن کردن گروه‌های مقاومت در غزه سخن گفتند. با این حال ارتش رژیم‌صهیونیستی پس از دو هفته و با برجای گذاشتن دستکم 64 کشته، مجبور به ترک نوار غزه شد. گروه‌های مقاومت پایان محاصره غزه را به عنوان شرط اصلی پایان نبرد اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول