اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: گفت‌وگوهای صلح غزه ادامه باید/صادرات سلاح به اسرائیل ادامه می‌یابد/به داعش در سوریه حمله نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تأکید بر اهمیت مسئله زمان در رسیدن به توافق برای تمدید آتش‌بس و یا صلح میان فلسطینیان و طرف صهیونیست، خواستار ادامه گفت‌وگوهای طرفین در قاهره شد.

آمریکا: گفت‌وگوهای صلح غزه ادامه باید/صادرات سلاح به اسرائیل ادامه می‌یابد/به داعش در سوریه حمله نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، «ماری هارف» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تأکید بر اهمیت مسئله زمان در رسیدن به توافق برای تمدید آتش‌بس و یا صلح میان فلسطینیان و طرف صهیونیست، خواستار ادامه گفت‌وگوهای طرفین در قاهره شد.

وی با ادامه به بحث در خصوص مذاکرات صلح گفت: گفت‌وگوها تحت مدیریت آمریکا نیست و ما تنها بر روند آن نظارت می‌کنیم و به طرفین مشاوره می‌دهیم.

خانم هارف در خصوص صادرات تسلیحات آمریکایی برای صهیونیست‌ها گفت: در این زمینه تغییری در سیاست‌های ایالات متحده ایجاد نشده است و ما به تسلیح اسرائیل ادامه می‌دهیم، ولی با توجه به رویدادهای غزه، در این کار مراقبت‌های بیشتری به کار خواهیم بست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر «علت عدم حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع داعش در خاک سوریه» گفت: اوضاع عراق و سوریه بسیار متفاوت است، داعش در سرویه در مناطقی موضع گرفته که تراکم جمعیتی بالاست، علاوه بر این، نیروهای داعش در سوریه به سلاح‌های ضدهوایی مجهزاند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا با ادامه به بحث در خصوص لزوم مبارزه با داعش گفت: ما اعتقاد داریم که دولت اسلامی عراق و سوریه باید از سوریه اخراج شود ولی نمی‌خواهیم با این حرف به بشار اسد اعتبار بدهیم.

خانم «هارف» به اخبار حمله امروز به کاروان پناه‌جویان در شرق اوکراین نیز واکنش داد و گفت: در حال حاضر نمی توان مسوئل این اقدام را مشخص کرد ولی در هر صورت، ما هدف قراردادن این افراد را قویاً محکوم می‌کنیم.

«ماری هارف» در ادامه مدعی شد که ارتش اوکراین راکت‌اندازهای قابل‌توجهی در منطقه حمله به پناه‌جویان ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول