اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک پایگاه خبری اسرائیلی مطرح کرد

پیشنهادات جدید هیأت فلسطینی برای طرح آتش‌بس مصر

هیأت فلسطینی در قاهره متشکل از حماس، تشکیلات خودگردان و جهاد اسلامی، تغییرات مهمی برای اعمال در پیشنهاد آتش‌بس مصر ارائه کرد.

پیشنهادات جدید هیأت فلسطینی برای طرح آتش‌بس مصر

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، ساعاتی قبل از پایان آتش‌بس کنونی میان حماس و رژیم صهیونیستی، هیئت فلسطینی در قاهره، اصلاحاتی را برای پیشنهاد 11 بندی مصر ارائه کرد که صبح امروز فاش شد.

بر اساس این گزارش، هیئت فلسطینی که به پیشنهاد آتش‌بس مصر پاسخ داد، شامل حماس، تشکیلات خودگردان فلسطین و جهاد اسلامی بود.

به نوشته این پایگاه خبری، در قیاس با سند 11 بندی اصلی، بند نخست مبنی بر درخواست برای توقف فوری اقدامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و حمله به غزه، بدون تغییر باقی مانده است. بند دوم که خواستار پایان حملات از غزه به سرزمین‌های اشغالی شده است نیز کماکان باقی است اما تعهد (فلسطینی‌ها) به توقف ساخت تونل به طور قابل ملاحظه‌ای حذف شده است.

بر اساس این گزارش، بند سوم (پیشنهاد فلسطینی‌ها)، از بازگشایی گذرگاه‌های غزه فراتر رفته و خواستار «پایان محاصره غزه» شده است. این بند همچنین خواستار تجارت آزاد میان مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان یعنی یهودا و سامره با غزه شده است از جمله مواد ساختمانی.

درخواست مطرح شده در بند پنجم مبنی بر از بین رفتن منطقه حائل در طرف مرز غزه هنوز باقی است اما دیگر در این بند اشاره نشده است که نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان برای حفاظت از این منطقه در اول ژانویه 2015 اعزام خواهند شد.

در بند چهارم این طرح از اسرائیل خواسته شده در مورد مسائل مالی و روند بازسازی غزه و همچنین «انتقال منابع مالی به بخش‌های مختلف» با تشکیلات خودگردان هماهنگ باشد، که این بازگشتی به همان طرح جنجالی پرداخت دستمزدهای کارکنان حماس از سوی اسرائیل است.

به نوشته عاروتص شوع، بند ششم کماکان خواستار گسترش منطقه صید غزه به 12 مایل دریایی است. اسرائیل یکشنبه برای نشان دادن حسن‌نیت خود، منع صید غزه را تا 3 مایل دریایی لغو کرد، این در حالی است که در دوران آرامش اوضاع، حداکثر منطقه صید برای غزه، 6 مایل دریایی بوده است. 

بر اساس این گزارش، در بند هفتم که خواستار کمک اسرائیل برای بازسازی زیرساخت‌های غزه و فراهم کردن کمک‌های پزشکی شده، تغییری ایجاد نشده است. در بند هشتم نیز به جای درخواست از تشکیلات خودگردان فلسطین، اسرائیل و سازمان‌های بین‌المللی برای تامین کالاهای اساسی برای بازسازی غزه و بازگشت افراد تبعیدی، خواستار تسهیل ورود مواد ساختمانی به غزه و همچنین بازگشت افراد تبعیدی به این منطقه طبق برنامه‌ای موقت و مشخص شده است. در بند نهم نیز مانند طرح قاهره، مصر از جامعه جهانی می خواهد که طبق جدول زمانی مشخص مواد لازم برای بازسازی نوارغزه به این منطقه ارسال شود و نهادهای بین المللی کمک های انسانی فوری خود را به این منطقه ارسال کنند.

به گزارش این پایگاه خبری، هیئت فلسطینی در بند دهم که بند جدیدی است، خواستار لغو قوانینی شده است که اسرائیل بعد از 12 ژوئن 2014 در کرانه باختری اعمال کرده است. بند 11 پیشنهادات هیئت فلسطینی مانند بند دهم طرح آتش‌بس مصر است که گفته بود، در پی ثبات آتش بس و بازگشت امور به روال طبیعی خود در نوارغزه، مذاکرات غیر مستقیم آتش بس در قاهره طی یک ماه نهایی شود. بند 12 پیشنهاد فلسطینی‌ها نیز مانند بند 11 طرح آتش‌بس مصر است. و اما در بند 13، بندی که به این طرح افزوده شده، آمده: مصر از دو طرف می‌خواهد به آتش‌بس موقت از 12 صبح 14، آگوست 2014 پایبند بمانند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول