اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

اقامه عزای صادق آل‌محمد(ص) در پایتخت

مراسم اقامه عزای شهادت رئیس مکتب تشیع جعفر آل‌محمد(ص) جمعه هفته جاری با حضور مردم مؤمن و خداجوی تهران بزرگ در حسینیه شهدای پونک برگزار می‌شود.

اقامه عزای صادق آل‌محمد(ص) در پایتخت

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع امام صادق(ع) مراسم سوگواری و اقامه عزا در روز شهادت حضرت، مصادف با روز جمعه 31 مرداد ماه جاری ساعت 21 در حسینیه شهدای پونک برگزار می‌شود.

این مراسم که به همت هیأت رزمندگان برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام مصطفی کرمی از خطبای تهران درباره نقش امام صادق(ع) در احیای معارف نبوی سخنرانی خواهد کرد و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت نظیر سعید حدادیان، محمدرضا طاهری، محمدحسین حدادیان و حسین طاهری در سوگ شهادت این امام همام به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند به نشانی میدان پونک، میدان عدل، خیابان عدل جنوبی، حسینیه شهدا مراجعه کنند.

 

*بیانیه هیأت رزمندگان اسلام در محکومیت اهانت به مقدسات دینی

همچنین هیأت رزمندگان در محکومیت اهانت به مقدسات دینی بیانیه‌ای منتشر کرد، در بخشی از این بیانیه آمده است: هنوز 35 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری آن یار سفر کرده، امام شهدا و ملت عظیم‌الشأن ایران امام خمینی(ره) نگذشته است، در محرم‌الحرام سال 1357 حسین زمانه آمده بود تا یزیدیان را از پای در آورد و  این‌ بار پیروزی ظاهری و باطنی هر دو نصیب پیروان حسین(ع) شد.

این بیانیه می‌افزاید: چه زیبا شناخته بود رهبر کبیر انقلاب اسلامی فکرهای آلوده و منحرف را و برای اینکه در آینده افرادی حتی با سابقه انقلابی و مدعی خط امام نتوانند به مبانی اعتقادی و ارزش‌هایی که این انقلاب را به پیروزی رساند، خدشه‌ای وارد کنند، فرمودند:  گریه کردن بر عزای امام حسین، زنده نگهداشتن نهضت و زنده نگهداشتن همین معنا که یک جمعیت کمی در مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد، دستور است، عاشورا روز عزای عمومی ملت مظلوم است، روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان است، روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهداست، آن کسانی که می‌گویند روضه سیدالشهدا را نخوانید، اصلاً نمی‌فهمند مکتب سیدالشهدا چه بوده و نمی‌دانند یعنی چه، نمی‌دانند این گریه‌ها و این روضه‌ها حفظ کرده این مکتب را.

در بخشی دیگر از این بیانیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان می‌دارد: و به تأسی از پیر جماران امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرمود: این‏جانب همه‏ مردم - به خصوص جوانان - را به ... گرم نگهداشتن مراسم عزادارى سالار شهیدان حسین‏بن‏على توصیه مى‏‌کنم، هیأت رزمندگان اسلام با محکوم کردن شدید اظهارات سخیف و اهانت‌آمیز آقای دکتر نجفقلی حبیبی در برنامه زنده «دیروز، امروز، فردا» از مسئولان قضایی تقاضامند است برای جلوگیری از اهانت بیشتر به ارزش‌های اسلامی و انقلابی مسلمین ایران و جهان با این گونه افراد برابر قوانین برخورد کنند.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول