اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

میرزاجانی در افتتاحیه طرح اسوه مطرح کرد

رشد معنوی و شخصیتی قاریان قرآن مهم‌ترین هدف طرح اسوه است

مدیر طرح اسوه رشد معنوی و شخصیتی قاریان نوجوان قرآن کریم را مهم‌ترین هدف این طرح بیان کرد.

رشد معنوی و شخصیتی قاریان قرآن مهم‌ترین هدف طرح اسوه است

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس طرح آموزش تخصصی قاریان ممتاز نوجوان قرآن کریم با عنوان «اسوه» از صبح امروز در حسینیه هدایت تهران آغاز شد.

باید نهاد‌های مختلف کمک کنند تا رشد قاریان سرعت گیرد

در این مراسم «محمد‌تقی میرزا‌جانی» مدیر ارتباطات شورای عالی قرآن و مدیر طرح؛ طی سخنانی با اشاره به طرح موضوع قهرمان قرآنی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از موضوعاتی که رهبری در سال‌های اخیر مطرح کردند موضوع قهرمان قرآنی است که نیازمند بستر‌سازی است و از آنجایی که در کشور قاریان خوشخوان زیادی وجود دارند باید نهاد‌های مختلف کمک کنند تا رشد قاریان قرآن سرعت و شتاب بیشتری به خود بگیرد.

رشد معنوی و شخصیتی قاریان قرآن مهم‌ترین هدف طرح است

وی از راه‌اندازی این طرح توسط بنیاد خاتم‌الاوصیاء با همکاری شورای عالی قرآن خبر داد و گفت: این طرح با هدف شناسایی، هدایت و ارتقای قاریان نوجوان قرآن کریم آغاز شده و تلاش می‌شود تا قاریان حاضر در طرح به رشد معنوی و شخصیتی برسند.

میرزا‌جانی از انتخاب 35 نفر برای حضور در طرح اسوه خبر داد و گفت: این طرح با شناسایی بیش از 110 قاری نوجوان آغاز شد و از بین آنها 35 نفر که شاخص‌تر بودند برای حضور در طرح انتخاب شدند.

برگزاری طرح در سه مرحله طی یک سال

مدیر ارتباطات شورای عالی قرآن از اجرای طرح اسوه طی سه مرحله در یک سال خبر داد و گفت: این طرح در سه مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول از امروز و به مدت یک‌ماه در حسینیه هدایت تهران برگزار، مرحله دوم زمستان 93 در تهران و مرحله سوم بهار 94 در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

زمان و موضوعات طرح

وی از برگزاری یکصدو‌پنجاه جلسه 1.5 ساعته طی یک‌ماه در مرحله اول طرح خبر داد و گفت: این طرح در 150 جلسه با موضوعات صوت، لحن، تجوید، فصاحت، وقف و ابتداء، درک معنای آیات، تلاوت از حفظ، کلیاتی از علوم قرآنی، آداب تلاوت، بصیرت، احکام شرعی، نقد و تحلیل تلاوت و کرسی تلاوت برگزار می‌شود.

این طرح راه رسیدن به مقصد را کوتاه و زیبا می‌کند

در ادامه مراسم «محمد‌علی خواجه‌پیری» از مسئولان برگزاری، این طرح را راهی برای رساندن نوجوانان به مقصد اصلی زندگی بیان کرد و گفت: بنیاد خاتم‌الاوصیاء و شورای عالی قرآن برای شما نوجوانان راهی را آماده کرده‌اند که کوتاه و زیبا است و شما را به هدف تعیین شده می‌رساند.

باید شما قاریان در جوانی الگوی جامعه باشید

وی الگو کردن قاریان نوجوان برای آحاد جامعه را هدف اصلی طرح بیان کرد و گفت: باید شما نوجوانان در سنین جوانی در هر رشته و یا شغلی که هستید به عنوان شاخص‌ترین افراد و الگوی دیگران معرفی شوید و در کنار آن به عنوان یک قاری ممتاز هم مطرح باشید.

خواجه‌پیری تربیت مبلغ را یکی از اهداف دیگر طرح بیان کرد و گفت: از دیگر اهداف ما این است که شما قاریان نوجوان به عنوان یک مبلغ دین مطرح شوید پس توصیه می‌کنم در کنار تلاوت به فکر یاد‌گیری زبان‌های عربی و انگلیسی هم باشید.

به گزارش خبرگزاری فارس این طرح توسط جامعه فرهنگی قرآنی عصر زیر نظر بنیاد خاتم‌الاوصیاء و با همکاری شورای عالی قرآن برای ارتقای قاریان ممتاز و نوجوان قرآن کریم که بین 10 تا 15 سال سن دارند اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول