اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای تنظیم قیمت سوخت از مردم کمک می‌گیریم

رئیس‌جمهور ونزوئلا از مردم این کشور خواست تا برای تنظیم قیمت بنزین، نفت و گاز به وی یاری برسانند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای تنظیم قیمت سوخت از مردم کمک می‌گیریم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا تأکید کرد: سیستم جدید فروش سوخت در ونزوئلا با مشارکت مردم از طریق ارائه پیشنهاداتی به دولت در این زمینه صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: «مادورو» گفت، در این سیستم جدید نقش صنعت نفت و گاز در ونزوئلا در سطح ملی حائز اهمیت بوده و منجر به ثبات اقتصادی بخش انرژی در این کشور می‌شود.

وی افزود: هدف از ایجاد این سیستم جدید، بهینه‌سازی بخش انرژی در ونزوئلا بوده که منجر به کاهش سوخت یارانه‌ای و در نتیجه افزایش درآمد ملی و به موجب آن گسترش سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی از قبیل مسکن، بهداشت، آموزش و پرورش، ورزش و فرهنگ می‌شود.

«مادورو» در ادامه گفت: قصد مشورت با مردم در مورد نحوه اجرای سیستم مالیاتی جدید را داریم؛ هدف از اجرای سیستم مالیاتی جدید و سیستم جدید فروش سوخت کمک به توسعه اجتماعی و اقتصادی در کشور ونزوئلا است.

رئیس جمهور ونزوئلا در آخر از اعضای کنگره حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا، گروه‌های مردمی، شوراهای کارگری و سایر نهادها خواست در اخذ سیاست‌های جدید مبنی بر توسعه و پیشرفت کشور یاری خود را دریغ نکنند و در جلسات مشارکت با دولت حضور فعالانه داشته باشند.

قیمت بنزین در ونزوئلا کمترین مقدار را در جهان دارا می‌باشد و با وجود تورم نیز طی 10 سال گذشته افزایش نیافته است.

به گزارش فارس، نفت و گاز طبیعی بیش از 80 درصد درآمد صادراتی ونزوئلا را تشکیل می‌دهد؛ تلاشی که سال 1989 برای بالا بردن بهای سوخت در ونزوئلا صورت گرفت منجر به شورشی تحت عنوان «کاراکازو» شد که طی آن هزاران نفر از مردم این کشور کشته شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول