اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«قطعنامه آتش‌بس غزه»، چاره آمریکا، انگلیس و فرانسه برای کمک به تل‌آویو

پس از آنکه گروه‌های فلسطینی اعلام کردند اگر حقوق‌ مردم فلسطین در مذاکرات آتش‌بس محقق نشود، به مبارزه ادامه می‌دهند، چند کشور غربی در صدد استفاده از شورای امنیت برای کمک به تل‌آویو برآمدند.

«قطعنامه آتش‌بس غزه»، چاره آمریکا، انگلیس و فرانسه برای کمک به تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز یکشنبه به نقل از مقامات ارشد اسرائیل از طرح کشورهای غربی برای تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت جهت پایان دادن به درگیری‌ها در غزه خبر داده است.

بنا بر این گزارش، در صورتی که مذاکرات جاری در قاهره پایتخت مصر برای برقراری آتش‌بس در غزه به نتیجه نرسد، آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تصویب قطعنامه در شورای امنیت تلاش خواهند کرد.

پیش از این برخی کارشناسان فلسطینی هشدار داده بودند که یکی از گزینه‌های احتمالی دولت‌های غربی بر نجات رژیم صهیونیستی از جنگ غزه و محقق کردن آتش‌بس، استفاده از قطعنامه شورای امنیت است تا به وسیله آن حضور نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان که وابسته به تل‌آویو هستند، بر حماس تحمیل و در مرز غزه با مصر مستقر شوند.

یک مقام اسرائیلی که خواسته نامش فاش نشود، با بیان اینکه تل‌آویو هنوز به طرح پیشنهادی مصر پاسخ نداده، گفت: «ما نمی‌خواهیم بر سر امنیت خود کوتاه بیاییم، اما همه چیز دوشنبه شب معلوم می‌شود، باید منتظر ماند و دید توافق ممکن می‌شود یا نه.»

به نوشته «هاآرتص»، در صورتی که مذاکرات قاهره شکست بخورد، رژیم‌صهیونیستی احتمالا آتش‌بس یکجانبه اعلام کرده و اوضاع را در حالت «سکوت در برابر سکوت» قرار می‌دهد.

بنا بر این گزارش، «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و «نفتالی بنت» وزیر دارایی از حامیان این طرح هستند. این در حالی است که تل‌آویو در این طرح «حق حمله به تونل‌های غزه» را برای خود محفوظ می‌داند.

مقامات ارشد رژیم‌صهیونیستی می‌گویند فرانسه، انگلیس، آمریکا و دیگر کشورهای غربی در حال آماده کردن پیش‌نویس قطعنامه‌ای هستند که در صورت شکست مذاکرات قاهره مطرح می‌شود.

بنا بر این گزارش، این قطعنامه خواستار پایان درگیری‌ها در غزه، بازگشت تشکیلات خودگردان به این منطقه، اعزام ناظران بین‌المللی به مرزها و همچنین بازگشایی گذرگاه‌های غزه خواهد شد.

اتحادیه اروپا نیز برای ترغیب گروه‌های مقاومت به صرف‌نظر کردن از شروط خود در مذاکرات آتش‌بس، روز جمعه طرحی برای بازسازی نوار غزه در ازای جلوگیری از تسلیح گروه‌های مقاومت به تصویب رساند.

بروکسل اعلام کرده است که از قطعنامه احتمالی شورای امنیت در رابطه با آتش‌بس در غزه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول