اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور اکوادور:

اکوادور برای تجارت با روسیه نیازی به مجوز دیگران ندارد

رئیس جمهور اکوادور گفت: مایلم بگویم که ما برای فروش محصولاتمان به کشورهای دوست نیازی به اجازه دیگران نداریم و کشورهای آمریکای لاتین بخشی از اتحادیه اروپا نیستند.

اکوادور برای تجارت با روسیه نیازی به مجوز دیگران ندارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، سخنان «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور یک روز پس از انتشار گزارش روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» ایراد شد که نوشته بود اتحادیه اروپا تلاش دارد کشورهای آمریکای لاتین را متقاعد کند که خلاء محصولات کشاورزی اروپا در روسیه را با صادرات این اقلام از آمریکای لاتین پر نکنند.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: «رافائل کوره‌آ» همچنین گفت که منتظر می‌ماند تا اتحادیه اروپا به طور رسمی در این زمینه از کشورهای آمریکای لاتین شکایت کند و آنگاه به آنها پاسخ خواهد داد.

موز، گل، قهوه و چای از اقلام کلیدی صادرات فعلی اکوادور به روسیه محسوب می‌شوند.

بر اساس گزارش این روزنامه انگلیسی، پس از اعمال تحریم‌های غرب از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه بر سر بحران اوکراین، مقام‌های اتحادیه اروپا بابت احتمال بهره‌برداری سایر مناطق جهان از جمله آمریکا لاتین از خلاء حاصل از این تحریم‌ها، نگران شده و به تکاپو افتاده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که مقام‌های اتحادیه اروپا با بیان این که اقدام کشورهای آمریکای لاتین در پر کردن خلاء محصولات کشاورزی اروپایی در روسیه ناعادلانه و ناموجه خواهد بود، قصد تلاش برای منصرف کردن این کشورها را دارند.

به گزارش فارس، روسیه در واکنش به تحریم‌های غرب بر سر بحران اوکراین، واردات مواد غذایی و کشاورزی از کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و نروژ را به مدت یک سال ممنوع اعلام کرد و همین امر نیاز مسکو را به واردات مواد غذایی از آمریکای لاتین به ویژه اکوادور، برزیل، شیلی و آرژانتین افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول