اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تمایل روسیه برای افزایش روابط تجاری با کشورهای آمریکای لاتین

روسیه پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا و قطع روابط تجاری با آنها به دنبال افزایش همکاری‌های ۲‌جانبه با کشورهای آمریکای لاتین و جایگزینی مناسب برای این تحریم‌هاست.

تمایل روسیه برای افزایش روابط تجاری با کشورهای آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، جمهوری فدرال روسیه پس از لغو بخشی از روابط تجاری خود با آمریکا و اتحادیه اروپا تمایل بیشتری نسبت به افزایش روابط اقتصادی‌اش با کشور‌های آمریکای لاتین از جمله آرژانتین از خود نشان داده است.

از این رو مقامات وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی آرژانتین جهت برگزاری نشستی با «سرگئی دانکرت» رئیس بخش فراورده‌های دامی و کشاورزی روسیه هفته آینده عازم «مسکو» پایتخت این کشور خواهند شد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: طی این مذاکرات که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود مسئولان 2 کشور در مورد مسائل مربوطه و شرایط لازم جهت صادرات محصولات آرژانتینی به روسیه به گفت‌و‌گو خواهند پرداخت.

اولین اقلام صادراتی توافق شده از این کشور آمریکای جنوبی به روسیه عبارتند از: زیتون، روغن زیتون، پاستا، شیر، کره، شیرخشک، گوشت قرمز (گوشت گاو، بره)، گوشت سفید (مرغ و ماهی)، میوه خشک و تازه.

به گزارش فارس، چندی است که روسیه به دلیل تحریم‌های غرب علیه این کشور بخشی از روابط تجاری خود با آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و نروژ را لغو کرده و هرگونه واردات محصول را از این کشورها به  داخل ممنوع کرده است.

به این دلیل مقامات روسیه پس از لغو روابط جهت پاسخ دادن به تحریم‌های غرب تمایل بیشتری به افزایش واردات محصولات از کشورهای آمریکای لاتین از خود نشان داده‌اند و این منطقه را جایگزین خوبی برای ادامه روند اقتصادی کشور خود در نظر گرفته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول