اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هارف: رویکرد آمریکا برای ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اسرائیل تغییر نکرده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخبار مربوط به تغییر رویکرد آمریکا در زمینه ارسال سلاح و تجهیز اسرائیل را رد کرد و گفت که رویکرد واشنگتن در این زمینه هیچ تغییری نکرده است.

هارف: رویکرد آمریکا برای ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اسرائیل تغییر نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از العربیه، مری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخبار مربوط به تغییر رویکرد آمریکا در زمینه ارسال سلاح و تجهیز اسرائیل را رد کرد و گفت که رویکرد واشنگتن در این زمینه هیچ تغییری نکرده است.

وی گفت: ما از اسرائیل خواسته ایم که از کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری کند.

با این حال وی ادامه داد؛ به خاطر جنگ غزه ما اقدامات بیشتری اتخاذ کردیم مانند اقداماتیکه در هر جنگ دیگری اتخاذ میکنیم بنابراین هیچ تغییری در سیاستهای واشنگتن برای ارسال تسلیحات نظامی به اسرائیل صورت نگرفته است.

هارف تاکید کرد که آمریکا متعهد به امنیت اسرائیل است و این مساله غیرقابل تغییر است.

روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا بدون اطلاع دولت و رئیس جمهوری به اسرائیل کمک نظامی کرده است و سلاح و مهمات به ارتش اسرائیل داده است.

هارف در مصاحبه با العربیه نیز در این زمینه گفته بود؛ از اسرائیل دوستی بهتر برای آمریکا نیست. برای کمک به اسرائیل 250 میلیون دلار اخیر اختصاص یافت و این کمک برای کمک به توسعه [سامانه ضدموشکی] گنبد آهنین برای مقابله با موشکهای فلسطینی‌ها انجام شد. ما هیچ چیز را مخفی نمیکنیم»، اما مجری العربیه با بیان اینکه «اما شما پاسخ مرا ندادید و نگفتید که چرا این اقدام بدون اطلاع رئیس جمهور آمریکا انجام شده است» از سوال خود گذشت و در خصوص موضوع آتش‌بس در غزه و مذاکرات جاری در قاهره سوال کرد که آمریکا این مذاکرات را چگونه ارزیابی می‌کند که هارف در پاسخ به ذکر اینکه «ما تیمی در قاهره داریم که مذاکرات را برای تمدید آتش‌بس ادامه می‌دهد و مسائل مختلفی در غزه در خصوص مسائل انسانی وجود دارد و ما به همه طرف‌ها کمک خواهیم کرد تا آتش‌بس محقق شود»، بسنده کرد.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول