اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در مراسم اعلام همبستگی مردم ونزوئلا با غزه

وزیرخارجه ونزوئلا: آرمان فلسطین برای ما غریب نیست

دولت ونزوئلا با حضور هزاران تن از مردم ونزوئلا در مراسمی در یکی از میادین اصلی پایتخت این کشور حمایت و همبستگی خود را به مردم غزه اعلام کردند.

وزیرخارجه ونزوئلا: آرمان فلسطین برای ما غریب نیست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، در این مراسم که با حضور گسترده مردمی در میدان «بولیوار» یکی از میادین اصلی «کاراکاس» پایتخت این کشور برگزار شد «الیاس خائوآ» وزیر امور خارجه ونزوئلا در سخنانی گفت: ما اقدامات سیاسی و دیپلماتیکی را در سازمان‌های بین‌المللی برای افشای جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین محکومیت این جنایات و توقف هر چه سریعتر آنها صورت خواهیم داد.

خبرگزاری «کورئو دل اورینوکو» در این خصوص نوشت: وزیر امور خارجه ونزوئلا در ادامه صحبتهایش در این مراسم افزود که در چارچوب اتحادیه‌های منطقه‌ای تلاش خواهیم کرد اقدامات مشترک و بیانیه‌های مشترکی علیه این رژیم غاصب صادر کنیم و  نتیجه تلاش‌های برخی کشورهای آزادیخواه جهان تشکیل کمیسیون سازمان ملل متحد برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشد.

وی اظهار داشت: عدم محکومیت رژیم صهیونیستی در کشتارهای قبلی منجر به کشتارهای امروز شده و دولت آمریکا نباید جلوی اقداماتی که در سازمان ملل در حال انجام است را بگیرد تا هر چه سریعتر این جنایات متوقف شود؛ ما از آتش‌بس‌ها که با میانجی‌گری مصر بدست آمده حمایت می‌کنیم و امیدواریم که این آتش‌بس دائمی شود.

«خائوآ» در آخر خاطر نشان کرد: آرمان مردم فلسطین برای ما غریب نیست و همان آرمان ملت ونزوئلا است.

به گزارش فارس، از همان روزهای ابتدایی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ونزوئلا این کشتار بی‌رحمانه را محکوم کرده و مردم این کشور در راه‌پیمایی گسترده‌ایی اعتراض خود نسبت به این جنایات را اعلام کردند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در نشست جنبش غیر متعهدها در تهران شرکت کرده بود و در آن نشست صریحاً به حمایت و پشتیبانی دولت ونزوئلا از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تأکید کرده بود.

همچنین ونزوئلا با برپایی ستادهای جمع‌آوری کمک‌های بشر‌دوستانه برای مردم غزه اولین محموله کمک‌های خود را دیروز به فلسطین ارسال کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول