اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه:

نقاط قوت و ضعف نمایشگاه قرآن بررسی می‌شود

دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی از بررسی نحوه ارزیابی داوران قرآن در جلسه اخیر مجمع مشورتی شورا خبر داد و گفت: در جلسه آینده نقاط قوت و ضعف بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بررسی می‌شود.

نقاط قوت و ضعف نمایشگاه قرآن بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، «رضا سلامت‌پناه» دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به بررسی ماده واحده پیشنهادی تشکیل شورای ارزیابی و طبقه­بندی داوران حفظ و قرائت قرآن کریم توسط ستاد عالی مسابقات قرآن، گفت: با توجه به ماهیت تخصصی موضوع، این پیشنهاد جهت بررسی بیشتر به ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی ارجاع می­شود.

تصویب تشکیل کمیته پیگیری تحقق مطالبات قرآنی رهبری

معاون مطالعات و برنامه­ریزی راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به گردآوری مجموعه تحلیلی از رهنمودهای قرآنی مقام معظم رهبری از سال 88 تاکنون توسط این معاونت، از تصویب تشکیل کمیته­ای برای پایش تحقق مطالبات معظم­له خبر داد و افزود: این بیانات که عمدتاً بر گفتمان تمدن­سازی قرآنی تأکید دارد در منظومه‌ای معرفتی قابل تحلیل است.

وی به رهنمودهای ایشان در زمینه هنر تلاوت قرآن اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، جامعه را از تقلیل­انگاری فعالیت قرآنی به حوزه ترویجی و آموزش قرآن بر حذر داشته­اند و بر طریقیت این دو حوزه تأکید دارند.

ضوابط تحصیل رایگان حافظان کل قران در دانشگاه­ها تمدید شد

دبیر مجمع مشورتی شورا با اشاره به دستور بعدی این جلسه در مورد ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه­ها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم اظهار داشت: با توجه به ذکر ضوابط مصوب سال گذشته شورا در آیین‌نامه اجرایی بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1393 کل کشور که در در جلسه 31 اردیبهشت‌ماه سال جاری هیأت وزیران به تصویب رسیده است، مصوبه سال 92، برای سال جاری نیز ملاک عمل سازمان اوقاف و امور خیریه خواهد بود. 

برای واکنش جامعه قرآنی در موارد مختلف مسئولی انتخاب می‌شود

سلامت­پناه ضمن تقدیر از مسئولان برگزاری تجمع بزرگ قرآنی در بزرگداشت شهدای غزه و حمایت از مقاومت اسلامی، اظهار داشت: در جلسه اخیر بر لزوم برنامه‌ریزی برای واکنش و موضع­گیری سریع بخش‌های قرآنی کشور در رویدادهای مشابه تأکید و قرار شد مسئول مشخصی برای برگزاری این تجمع و گردهمایی‌ها از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیشنهاد شود.

بررسی و تحلیل نقاط قوت و ضعف نمایشگاه قرآن کریم

وی در پایان گفت: با توجه به پیشنهاد اعضا، گزارش برگزاری بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همراه با بررسی تحلیلی آن در دستور جلسه آتی مجمع مشورتی قرار گرفت. 

انتهای پیام/ م.آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول