اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هراس از تونل‌های مقاومت در گزارش‌های اسرائیلی

تونلهای حماس در مقایسه با تونلهای حزب‌الله، بازی کودکانه است

رسانه‌ها و رادیو رژیم صهیونیستی ضمن پرداخت به هراس شهرک‌نشینان هم‌مرز با لبنان از تونلهای حزب‌الله، بر توانایی این حزب در این تاکتیک اعتراف کرد و تونلهای آن را در مقایسه با تونلهای غزه بسیار پیشرفته‌تر توصیف کرد.

تونلهای حماس در مقایسه با تونلهای حزب‌الله، بازی کودکانه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری روزنامه «الاخبار»، از زمان آغاز حمله به نوارغزه در 17 تیرماه ، اسرائیلی‌ها نتایج، عملکرد و توانایی خود در این جنگ را با حمله به لبنان در سال 2006 مقایسه می‌کنند اما اخیرا وسواس جدید-قدیم در این مقایسه‌ها ظاهر شده و این موضوع بحث تونلهای هجومی حزب‌الله است.

اعمال فشار شهرک‌نشینان برای تحقیق در این مورد در مرزهای شمالی سرزمینهای اشغالی با نوار غزه به جایی کشید که «یائیر گولان» فرمانده کل شهرک‌های صهیونیستی شمالی ، مسئولان این شهرک‌ها را با هدف آرام کردنشان جمع کرد به ویژه اینکه دیروز دوشنبه 3000 نفر از شهرک‌نشینان با امضای طوماری خوستار تحقیق درباره وجود یا عدم وجود تونلهای حزب‌الله شدند.

بر اساس اعلام رسانه‌های اسرائیلی، شهرک‌نشینان در اظهارات خود گفتند که شبها صدای حفر زمین از زیر خانه‌های خود می‌شنوند و حتی گفته بودند که از ترس و سر و صدا نمی‌توانند بخوابند.

«یدیعوت آحارونوت» نوشت که در جلسه اطمینانی که برگزار شد یائیر گولان مسئولان شهرک‌های مجاور با مرزهای لبنان را در جریان عبرتها و درسهای گرفته شده از عملیات موسوم به «صخره سخت» در نوار غزه قرار داد و آنها را از تهدیدات امنیتی مرزهای شمالی و گزارشهای مربوط به تونلهای حزب‌الله آگاه کرد.

گولان گفت که ارتش آماده مقابله با هر تهدیدی از سوی لبنان از جمله خطر تونلهای آن است و تاکید کرد که ارتش چیزی از تونلهای حماس نمیداند و این خطر، تهدید اول تل‌آویو به شمار نمیرود بلکه تهدید موشکی در راس خطرهاست.

در همین راستا رادیو رژیم صهیونیستی در گزارشی تحت عنوان «دغدغه و نگرانی از تونلهای حزب‌الله» مدعی شبکه گسترده تونلهای حزب‌الله که از جنوب این کشور و نهر «اللیطانی» آغاز میشود ، شد و افزود : اگر آنها را با آنچه در غزه اتفاق افتاده مقایسه کنیم تونلهای غزه در برابر تونلهای حزب‌الله مانند یک بازی کودکانه است.

بر اساس این گزارش، حزب‌الله، تاکتیک حفر تونل را به خاورمیانه آورد و بالغ بر 20 سال تجربه در این کار دارد و حماس نیز از این حزب یاد گرفته است.

رادیو رژیم صهیونیستی افزود: می‌دانیم حزب‌الله امکانات حفر تونل را دارد اما آنچه که نمی‌دانیم این است که زمانیکه این تونلها به منطقه مرزی رسید حزب‌الله بدون تجاوز مرزی می‌خواهد چطور عمل کند... جغرافیای شمال با جغرافیای غزه متفاوت است اما برآوردها حاکی از آن است که حزب‌الله راه‌حلی برای این مسئله می‌یابد و در خلال جنگ گذشته نشان داد که میتواند و همچنین این حزب امکانات رسیدن به هر عمقی که بخواهد را دارد.

همچنین بر اساس این گزارش تونلهای حزب‌الله برای اهداف مانند پرتاب موشک، تسلط بر اتاق‌های اداره جنگ استفاده می‌شود و  احتیاجات رزمندگان برای ماندن طولانی مدت در زیر زمین، وسائل تهویه، نور، ارتباطات و نیز وسایل پزشکی را داراست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول