اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برنامه دستگاه‌ها برای تحقق منویات رهبری کافی نیست/ راه‌اندازی مراکز حفظ قرآن بسیج تا پایان سال

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به کافی نبودن برنامه‌های نهاد‌های قرآنی برای تحقق منویات رهبری گفت: برنامه‌ریزی نهاد‌های مختلف به گونه‌ای بوده که یا به منویات معظم‌له پرداخته نشده و یا کار به نحو مطلوب انجام نشده است.

برنامه دستگاه‌ها برای تحقق منویات رهبری کافی نیست/ راه‌اندازی مراکز حفظ قرآن بسیج تا پایان سال

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در ادامه گفت‌وگو با فعالان قرآنی در خصوص مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر انس عموم مردم با قرآن به سراغ «رحیم قربانی» رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ رفتیم.

استراتژی کارها در بسیج براساس منویات رهبری برنامه‌ریزی می‌شود

قربانی در گفت‌وگو با فارس اولویت بسیج را توجه به منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما در سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ توجه به فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب است از این رو هر سال استراتژی کار‌ها را بر این اساس تنظیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

برنامه‌ نهاد‌های مختلف برای تحقق منویات رهبری کافی نیست

وی برنامه‌ نهاد‌های مختلف را برای تحقق منویات رهبری کافی ندانست و در این خصوص گفت: متأسفانه برنامه‌ریزی نهاد‌های مختلف به گونه‌ای بوده که یا به منویات معظم‌له پرداخته نشده و یا کار مطلوب نبوده است.

ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در دستور کار بسیج

قربانی از حرکت بسیج برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی خبر داد و گفت: طی بررسی اوضاع قرآنی کشور و سطح انس عمومی قرآن کریم؛ بسیج تهران بزرگ به این نتیجه رسید که باید کار قرآنی را از سطح عموم مردم آغاز کنیم و ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی در اولویت کار‌ها قرار گرفت.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از آغاز این طرح در سال 1393 خبر داد و گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی باید در همه سطوح و نهاد‌ها از جمله دانشگاه انجام شود، البته ما در بسیج کار آموزش روخوانی روان‌خوانی را در پیش گرفته‌‌ایم و پس از آن موضوع ترجمه و تدبر در پیش است تا همه بسیجیان یک انس دائمی با قرآن داشته‌ باشند.

ترویج سبک زندگی قرآنی سبب انس با قرآن می‌شود

قربانی ترویج سبک زندگی قرآنی را از دیگر کار‌های ضروری در راستای انس با قرآن دانست و گفت: یکی از کارهایی که می‌تواند در راستای انس با قرآن مؤثر باشد این است که فعالان قرآنی کشور با استخراج آموزه‌های قرآن از جمله سبک زندگی قرآنی، مردم را با آموزه‌های این کتاب آسمانی آشنا کنند تا با ترویج سبک زندگی، مردم انس بیشتری با قرآن پیدا کنند.

راه‌اندازی ده‌ها مرکز تخصصی حفظ در دستور کار بسیج تهران بزرگ

وی از فعالیت گسترده بسیج برای ترویج حفظ قرآن خبر داد و گفت: پس از آغاز فعالیت سازمان قرآن و عترت بسیج و راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ به این نتیجه رسیدیم که شهر تهران به فعالیت‌های بیشماری نیاز دارد و با یک مرکز تخصصی حفظ قرآن نمی‌توان پاسخگوی نیاز مردم بود از این رو تصمیم داریم ده‌ها مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در سطح شهر تهران راه‌اندازی کنیم و تلاش ما بر این است که تا پایان سال باز هم شعب مرکز تخصصی حفظ قرآن را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول