اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

محمدزاده در نشستی به مناسبت روز خبرنگار:

اصحاب رسانه مطالبات رهبری را پیگیری کنند/ قدرت رسانه‌ای را برای پیشبرد اهداف قرآنی به کار گیرید

مدیر رادیو قرآن، تزکیه و خودسازی جامعه قرآنی و انس عمومی با قرآن را مهم‌ترین مطالبات رهبری در دیدار اخیر با جامعه قرآنی عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه باید نسبت به مطالبات رهبری حساس باشند و روند پیگیری آن را بررسی کنند.

اصحاب رسانه مطالبات رهبری را پیگیری کنند/ قدرت رسانه‌ای را برای پیشبرد اهداف قرآنی به کار گیرید

به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس، نشست صمیمانه «محمد حسین محمدزاده» مدیر شبکه رادیویی قرآن با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، امروز 20 مردادماه در سالن جلسات این شبکه رادیویی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «احمد ابوالقاسمی» به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «کهف» پرداخت.

سپس محمدزاده با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی که در نخستین روز ماه مبارک رمضان سال جاری صورت گرفت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار به نکات کلیدی و مهمی اشاره کردند که هر کدام از آنها می‌تواند پرونده خبری باشد.

خودسازی جامعه قرآنی و آموزش عمومی قرآن مهم‌ترین مطالبات رهبری در دیدار با جامعه قرآنی بود 

وی، مطالبات اخیر رهبری در حوزه قرآن را به دو دسته اصلی تقسیم کرد و گفت: مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی به دو دسته عمومی و خاص تقسیم می‌شود که دغدغه ایشان در حوزه عمومی فاصله مردم با فهم عمومی قرآن است بنابراین باید با پیگیری آموزش عمومی قرآن به روش‌های نوین اهتمام ورزید.

مدیر رادیو قرآن ادامه داد: تزکیه و خودسازی جامعه قرآنی نیز یکی دیگر از مطالبات رهبری است که در این راستا باید شاخص‌ها و خصوصیات جامعه قرآنی بررسی شود تا بتوانیم جامعه‌ای به تمام معنا قرآنی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در ترویج فرهنگ قرآنی، ادامه داد: رسانه‌ها باید نسبت به مطالبات رهبری به ویژه در حوزه قرآن حساس باشند تا بتوانیم منویات معظم‌له را جامه عمل بپوشانیم.

مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه رهبری در سال‌های اخیر نسبت به استفاده از آیات قرآن در کلام تأکید بسیاری داشته‌اند، تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای عربی، مسلمانان همواره در کلام خود به آیات قرآن استناد می‌کنند بنابراین شایسته است مردم کشور ما نیز در کلام از آیات الهی استفاده کنند که البته برای تحقق این مطالبه نیاز به آموزش عمومی قرآن و همچنین فرهنگ‌سازی در این عرصه است.

اصحاب رسانه پیگیر مطالبات رهبری باشند

محمدزاده در ادامه به اصحاب رسانه توصیه کرد که همواره پیگیر مطالبات رهبری در حوزه قرآن باشند و برای تحقق مطالبات معظم‌له برنامه‌ریزی کنند چرا که تأثیرگذاری رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی به وضعیت تعداد فراگیران عمومی قرآن اشاره کرد و افزود: به نظر من هم‌اکنون 57 میلیون نفر آماده فراگیری قرآن کریم هستند که از این تعداد 14 میلیون دانش‌آموزان و فرهنگیان، سه میلیون نفر جامعه دانشگاهی و 40 میلیون نفر سایر اقشار جامعه هستند که با توجه به تعداد بالای سایر اقشار جامعه، شایسته است جامعه قرآنی و اصحاب رسانه این قشر را شناسایی و برای آموزش قرآن به آنها راهکارهای عملی به جامعه معرفی کنند.

در پایان این مراسم نیز، مدیر شبکه رادیویی قرآن از فعالان رسانه‌ای که در سال‌های اخیر به انعکاس اخبار قرآنی همت گماشته بودند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول