اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک پروفسور صهیونیستی:

اسرائیل برای جنگ با حماس آماده نبود

یک پروفسور برجسته صهیونیستی و عضو کمیسیون وینوگراد 2008 (کمیسیون تحقیق درباره جنگ دوم لبنان) گفت که درگیری طولانی (غزه) نشان می‌دهد اسرائیل برای جنگ با حماس آماده نبوده است.

اسرائیل برای جنگ با حماس آماده نبود

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، «یهزکل درور» در مصاحبه با کانال دو تلویزیون اسرائیل از کابینه رژیم صهیونیستی خواست فورا یک کمیته تحقیق با هدف درس گرفتن از عملیات صخره سخت و جنگ در نوار غزه تشکیل دهد.

وی به شدت از عدم آمادگی رژیم صهیونیستی و ناکامی لجستیکی و تاکتیکی وزارت جنگ این رژیم علیه حزب‌الله در طول جنگ دوم لبنان در سال 2006 انتقاد کرد و گفت: یکسری از مصاحبه‌ها که درگیری در غزه و عدم تمایل حماس برای توقف پرتاب موشک را ترسیم می‌کرد، نشان داد، ارتش باید به راهبردهای جنگی پیشرفته و جدید فکر کند.

درور افزود: من عضو کابینه امنیتی نیستم و به اطلاعات محرمانه دسترسی ندارم بنابراین نمی‌توانم آمار بدهم و بدانم که آیا در طول عملیات کاستی و نقصی وجود داشته است یا خیر. اما روشن است، درس‌های بسیاری وجود دارد که باید آموخت و مشکلاتی وجود دارد که همه درباره آن سخن می‌گویند.

او که استاد علوم سیاسی در دانشگاه جروزالم است، اظهار داشت: احتمالا اسرائیل در توسعه روش‌های نظامی کاملا سرمایه‌گذاری نکرده است؛ روش‌هایی که مانع «اقدامات خشونت‌آمیز» رهبران حماس در نوار غزه علیه اسرائیل شود.

درور با طرح این سئوال که «آیا ما واقعا درک عمیقی از حماس داریم؟» و «آیا تخریب خانه‌های رهبران حماس باعث بازدارندگی اقدامات آنها می‌شود»، گفت: اینکه اسرائیل دو سال بعد از پایان عملیات ستون ابرها، عملیات جدید در نوار غزه به راه انداخته است، نشان می‌دهد وزارت جنگ اسرائیل و کابینه آن، عمیقا درکی از انگیزه‌ها و اهداف حماس ندارند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول