اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همزمان با سفر السیسی به عربستان، وزرای خارجه امارات و عربستان در «فرودگاه جده» دیدار کردند

ساعتی پس از ورود رئیس جمهور مصر به جده عربستان، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در فرودگاه این شهر جده با همتای عربستانی خود دیدار کرد.

همزمان با سفر السیسی به عربستان، وزرای خارجه امارات و عربستان در «فرودگاه جده» دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس در زمانی که کشورهای مصر، عربستان، امارات و قطر به پشتیبانی از جنگ علیه غزه متهم هستند، سران این کشورها دیدارهای همزمانی در عربستان برگزار کردند.

پایگاه خبری روزنامه الاتحاد امارات گزارش کرد که «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات سعودی بامداد دوشنبه با استقبال «سعود الفیصل» همتای عربستانی خود، وارد جده شد.

در زمانی که در برخی گزارش‌های خبری، عربستان و امارات به پشتیبانی از جنگ علیه غزه متهم هستند، و از طرفی دیگر، مذاکرات آتش بس غزه در قاهره در جریان است و اخیرا نیز قطر و حماس به دلیل کارشکنی مصر، از عربستان خواستار دخالت در روند مذاکرات شدند، دو طرف سعودی و اماراتی در فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیر جده در خصوص موضوعات منظقه و دوجانبه تبادل نظر کردند.

سفر وزیر خارجه امارات با سفر «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر به این عربستان همزمان شد. بن زاید ساعتی پس از ورود السیسی به جده، وارد این شهر شد. مصر به ریاست عبدالفتاح السیسی همپیمان عربستان محسوب می‌شود. هم‌اکنون مصر میزبان مذاکرات آتش‌بس در غزه است و این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی از اختلاف قاهره با حماس بر سر مفاد آتش‌بس خبر می‌دهند و نه اختلاف اسرائیل با حماس.

آنطور که پایگاه صهیونیستی «دبکا» گزارش داده است، عربستان، امارات و مصر در جریان حملات اخیر رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، برای نابودی حماس در هماهنگی کامل با تل‌آویو بوده‌اند.

در طول یک ماهی که از عملیات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد، نزدیک به 2000 فلسطینی شهید و بیش از 10000 تن مجروح شده‌اند. بنا بر نظر کارشناسان و تحلیلگران سیاسی در منطقه، کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات تاکنون واکنش مهم و موثری به این حملات نداشته‌اند و تنها به اظهارات کلی بسنده کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول