اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرمانده صهیونیست: هیچ فن‌آوری نمی تواند تونل‌های مقاومت را پیدا کند

فرمانده نظامی منطقه جنوب فلسطین اشغالی می‌گوید که فن‌آوری‌های امروزی نمی تواند جلوی ساخت تونل‌های مقاومت را بگیرند.

فرمانده صهیونیست: هیچ فن‌آوری نمی تواند تونل‌های مقاومت را پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری تایمز اسرائیل، «سامی تورگمان»  فرمانده نظامی منطقه جنوب فلسطین امروز یکشنبه گفت که فن‌آوری‌های موجود نمی‌تواند به ردیابی تونل‌های حماس و جلوگیری از ساخت آنها کمک کند.

وی همچنین در خصوص عملیات ارتش صهیونیست بر علیه تونل‌های مقاومت در غزه گفت: پیش از شروع عملیات (حمله به غزه) با کندن زمین، 4 تونل را پیدا کردیم و پس از ورود به داخل آنها، این معابر را منهدم کردیم.

چند روز پیش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که از تکنولوژی‌های روز برای جلوگیری از ساخت تونل‌های مقاومت استفاده خواهد کرد.

تونل‌های مقاومت اسلامی فلسطین از آنجا که معبری غیرقابل شناسایی برای انتقال تسلیحات رزمندگان و در برخی موارد، راهی به درون سرزمین های اشغالی است، به برگ برنده فلسطینی‌ها و مایه بیم صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

در خلال جنگ غزه، نیروهای حماس و جهاد اسلامی فلسطین با کندن یک تونل به داخل سرزمین‌های اشغالی و نفوذ به یک پادگان اسرائیلی، تعدادی از سربازان این رژیم را کشتند؛ عملیاتی بی‌سابقه که انتشار تصاویر آن در رسانه‌های زنگ خطر را برای اسرائیل به صدا درآورد.

علاوه بر این، مقامات صهیونیست اخیراً از احتمال کنده شدن تونل‌های مشابه در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی و باز شدن جبهه‌ای دیگر در این منطقه، ابراز نگرانی کرده بودند.

در حالت عادی، نیروهای پلیس و ارتش کشورهای مختلف، از دوربین‌های حساس به حرارت بدن انسان، برای دیدن تحرکات مظنونین در پشت دیوارها و هدایت عملیات‌ رهایی گروگان استفاده می کنند ولی عمق زیاد تونل‌های مقاومت و تراکم بیش‌از حد جمعیت در غزه (و وجود منابع گرمایی متعدد در بالای هر تونل) به معزلی بر سر راه شناسایی این معابر ابتکاری بدل کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول