اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

زندگینامه ۳ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه امروز یکشنبه با حضور سه نامزد برگزار می‌شود و بیش از ۵۲ میلیون نفر در ترکیه می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

زندگینامه ۳ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس امروز ترکیه شاهد اولین انتخابات ریاست جمهوری است که با رأی مستقیم مردم و با حضور سه نامزد برگزار برگزار می‌شود.

امروز بیش از 52 میلیون و 894 هزار و 115 نفر به پای بیش از 165 هزار و 108 صندوق رأی رفته و می‌روند تا در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شرکت کنند و رئیس جمهور این کشور را از میان سه نامزد انتخاباتی انتخاب کنند.

رجب طیب اردوغان از حزب توسعه و عدالت، اکمل الدین احسان اوغلو نماینده چند حزب معارض از جمله جنبش ملی و جمهوری مردمی و صلاح الدین دمیرتاش از حزب دموکراسی مردمی در انتخابات با هم رقابت می‌کنند.

بر اساس آخرین نظر سنجی‌ها به نظر می‌رسد اردوغان بیش از همه شانس پیروزی در انتخابات و به دست آوردن میراث آتاتورک را دارد.

بیوگرافی کوتاهی از سه نامزد انتخابات ترکیه به شرح زیر است:

اکمل الدین احسان اوغلو: 70 ساله متأهل و دارای سه فرزند است، وی  پروفسور دانشگاه،  دیپلمات و نویسنده است و ، دبیر کل پیشین سازمان همکاری اسلامی بوده است.

اوغلو در مدرسه الخدیوی در مصر تحصیل کرده و از دانشگاه عین الشمس قاهره فارغ التحصیل شده و بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه الازهر به عنوان استادیار فعالیت کرده.

وی در دانشگاه عین الشمس نیز تدریس کرده و در زبان و ادبیات ترکی تخصص گرفته است.

صلاح الدین دمیرتاش: وکیل و نماینده شهر «دیار بکر» در پارلمان ترکیه است، وی ریاست حزب مشارک دموکرات مردمی را بر عهده دارد و 41 ساله است.

متأهل و دارای دو فرزند است و از دانشگاه حقوق آنکارا فارغ التحصیل شده است و در سال 2006 مسئولیت ریاست کمیته اداری حقوق بشر در دیار بکر را بر عهده گرفت.

رجب طیب اردوغان: نخست وزیر فعلی ترکیه و دبیر کل حزب عدالت و توسعه است، شصت ساله و دارای 4 فرزند است.

اردوغان در مدرسه ابتدایی «پیالا پاشا» تحصیل کرد و دوران دبیرستان خود را در مدرسه «الائمه و خطبا» به پایان رساند، از دانشگاه مرمره از رشته اقتصاد و علوم بازرگانی فارغ التحصیل شده است. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول