اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسناد ویکی لیکس فاش کرد

همکاری مخفیانه بان کی‌مون با هیأت اسرائیلی مستقر در سازمان ملل متحد

یک شبکه خبری اسپانیایی به نقل از اسناد ویکی لیکس از همکاری مخفیانه دبیرکل سازمان ملل و رژیم صهیونیستی در ماجرای نبرد اول غزه برای عدم محکومیت تل‌آویو خبر داد.

همکاری مخفیانه بان کی‌مون با هیأت اسرائیلی مستقر در سازمان ملل متحد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «تله سور»، اسناد متنشر شده ویکی‌لیکس نشان می دهند که «بان کی‌مون»، دبیرکل سازمان ملل در همکاری آشکار با اسرائیل سعی کرده بود تا نتایج بررسی گروه تحقیق نقض حقوق بشر سازمان ملل در غزه در زمینه محکومیت اسرائیل را در تاریخ‌های دسامبر 2008 و ژانویه 2009 بکاهد.

بر اساس اسناد منتشر شده ویکی لیکس، دبیرکل سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به اعضاء شورای امنیت سازمان ملل متحد به آن‌ها توصیه می‌کند تا هئیت تفحص سازمان ملل درباره مسئله بمباران غزه را پر رنگ جلوه ندهند و گزارشی معمولی از آن ارائه دهند.

در گزارش ویکی لیکس آمده است که نیروی زمینی اسرائیل 7 مورد حمله به دفتر سازمان ملل در باریکه غزه داشته است.

همچنین در بخش دیگر این گزارش آمده است که «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا 4 مرتبه با بان کی مون در زمینه انتشار گزارش گروه تفحص سازمان ملل گفت‌وگو کرده است.

در نامه نگاری‌های بین راس و بان کی مون، مقام آمریکایی از دبیرکل سازمان ملل درخواست می‌کند تا  اقدامات گسترده تفحصی صورت نپذیرد بان کی مون نیز در جواب می‌گوید که همکارانش با هئیت اسرائیلی مستقر در سازمان ملل متحد همکاری نزدیکی دارند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول