اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

شیوع بیماری «کرونا» در مازندران جدی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: شیوع بیماری کرونا در مازندران جدی نیست.

شیوع بیماری «کرونا» در مازندران جدی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم جان‌بابایی صبح امروز در بازدید از دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های  مازندران با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در مازندران درباره شیوع بیماری کرونا در استان اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در مازندران در حدی نیست که از آن به عنوان چالش در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین درگیری دانشگاه علوم پزشکی مازندران مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: حوادث جاده‌ای مهم‌ترین مشکل دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که بیشترین درگیری دانشگاه در ایام تعطیل مربوط به بیماران تصادفی است.

این مسئول درباره تاخیر آمبولانس در زمان بروز سوانح جاده‌ای گفت: وقتی زیرساخت جاده‌ای در استان مشکل دارد چگونه برنامه‌ریزی برای حضور به موقع اور‍ژانس انجام شود.

جان‌بابایی خاطر نشان کرد: قبل از بیان این موارد باید نسبت به زیر ساخت جاده‌ای در استان اقدام شود ولی به صورت کلی برای تامین آمبولانس برنامه‌ای جدی در دستور کار است.

وی درباره تکریم ارباب رجوع در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ویژه در بیمارستان‌ها گفت: تکریم ارباب رجوع به صورت فرهنگ غالب در کشور ما وجود ندارد و بیمارستان‌های ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: تلاش داریم نسبت به رفع مشکلات اقدام اساسی انجام شود.

جان‌بابایی یکی از دلایل عدم اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در بیمارستان‌های مازندران به وی‍ژه بیمارستان امام ساری را میزان مراجعات بالای این بیمارستان عنوان کرد و گفت: در بیشتر مواقع بیش از 90 درصد تخت‌های بیمارستان امام ساری اشغال است و ممکن است پرسنل بیمارستان دچار خستگی شوند که برای این امر نیز تلاش داریم با افزایش تعداد نیرو این مشکلات نیز رفع شود.

وی به اجرای طرح تحول نظام سلامت در مازندران نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات اولیه مردم در بیمارستان‌ها حل و فصل شد و میزان نارسایی مردم در بیمارستان‌ها به شدت کاهش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه به طرح‌های عمرانی در دست اقدام دانشگاه اشاره کرد و گفت: بیمارستان 200 تختخوابی چالوس در حال راه اندازی است و قرار است بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام نیز راه اندازی شود.

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: بخش آنژیوگرافی بیمارستان فاطمه‌زهرا(س)، دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) نکا و رازی قائمشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی در پایان از برنامه‌ریزی برای احداث بیش از 150 خانه بهداشت در سطح حوزه پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

انتهای پیام/86004/ش30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول