اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن حامیان کویر ایران:

جذابیت‌های کویر خراسان جنوبی آنچنانکه باید معرفی نشده‌ است

دبیر انجمن حامیان کویر ایران گفت: جذابیت‌های کویر استان آنچنان که باید در شبکه‌هایی که باید معرفی شوند، مورد توجه قرار نگرفته است اما این قابلیت وجود دارد.

جذابیت‌های کویر خراسان جنوبی آنچنانکه باید معرفی نشده‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید احمد رونقی ظهر امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان در سه سال اخیر اقداماتی انجام شده که نسبت به ده سال اخیر بی‌نظیر بوده است.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات صنعت گردشگری سیاست‌های کلان استان است، تصریح کرد: با توجه به این‌که گردشگری اولویت دوم توسعه استان محسوب می‌شود اما در عمل شاهد این امر نبوده‌ایم.

دبیر انجمن حامیان کویر ایران افزود: در دنیای امروز، صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع پاک، اشتغال‌زا و پردرآمد برای کشورها محسوب شده که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه پایدار جوامع نیز است.

رونقی اضافه کرد: این درحالیست که خراسان جنوبی نیز به دلیل برخورداری از جذابیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعت منحصر به فرد حتی در سطح دنیا، در بخش گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان این‌که باید قبول کنیم سمت و سوی توسعه استان بخش گردشگری آن است، گفت: با توجه به این‌که خراسان جنوبی استانی کویری است باید به سمتی پیش برویم که آینده استان در آن باشد.

پژوهشگر و محقق بیابان‌گرد خراسان جنوبی گفت: با کمال تاسف خیلی از مدیران دستگاه‌های استان و برخی از مردم نمی‌توانند قبول کنند که کویر پدیده‌ای جذاب و بی‌نظیر است.

رونقی با بیان این‌که یکی از بزرگترین مشکلات ما جذب گردشگر به استان بوده است، متذکر شد: در این زمینه از سال گذشته تا‌کنون تلاش کرده‌ایم از طریق صدا و سیمای مرکز استان جذابیت‌های کویر استان را تا حدودی معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: جذابیت‌های کویر استان آنچنان که باید در شبکه‌هایی که باید معرفی شوند، معرفی نشده‌اند اما این قابلیت وجود دارد و همچنین برخی از جذابیت‌های کویر استان روی خط ماهواره رفته است.

دبیر انجمن حامیان کویر ایران با بیان این‌که مطالعات گردشگری مناسبی در استان وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر مطالعات جدیدی توسط میراث فرهنگی استان در حال انجام است اما باید چالش‌های گردشگری را مدنظر قرار داد.

رونقی برگزاری همایش‌های ملی و استانی را یکی دیگر از راه‌های توسعه گردشگری استان برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه میراث فرهنگی استان سنگ تمام گذاشته است اما باید این همایش‌ها توسعه یابند.

وی با تاکید بر این‌که در زمینه آموزش و توانمندسازی دفاتر آژانس‌های مسافرتی استان بیشتر باید کار شود، افزود: با توجه به این‌که در شرق کشور دپارتمان آموزش‌های خاصی وجود دارد اما دفاتر آژانس از آن استفاده نکرده و در استان کسی برای بخش گردشگری زیاد ارزش قائل نشده است.

مدیرعامل شرکت توسعه بیابان‌گردی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تهیه مستندهایی از صنعت گردشگری استان عامل مهمی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/69017/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول