اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد

وزیر مشاور در امور خارجه سودان: جنبش عدم تعهد گام‌های عملی در حمایت از مردم غزه بردارد

وزیر مشاور در امور خارجه سودان از جنبش عدم تعهد خواست تا گام‌های بلند و عملی در راستای دفاع از حقوق مردم بی‌دفاع غزه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی بردارد.

وزیر مشاور در امور خارجه سودان: جنبش عدم تعهد گام‌های عملی در حمایت از مردم غزه بردارد

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزیر مشاور در امور خارجه سودان امروز دوشنبه در نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که در هتل آزادی تهران و به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حال برگزاری است، ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی این نشست خاطرنشان کرد: دفاع از فلسطین و مردم غزه بایستی در شرایط کنونی مسئله محوری باشد، زیرا مردم فلسطین در معرض جنایات رژیم صهیونیستی هستند.

وی با اشاره به نقش جنبش عدم تعهد در حمایت از محرومان و مظلومان، خواستار اقدام عملی و برداشتن گام‌های عملی این جنبش در این زمینه و در راستای حمایت از حقوق مردم فلسطین شد.

وی با بیان اینکه جهان کنونی شاهد سیاست‌های یک بام و دو هوای کشورهای قدرتمند است، گفت: جهان کنونی بین جلاد و قربانی تفاوتی قائل نیست و سازمان ملل نیز هیچ توجهی به این بی‌عدالتی‌ها نمی‌کند.

وزیر مشاور در امور خارجه سودان خواستار اقدام عملی شورای امنیت سازمان ملل برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد و افزود: آمریکا نباید از حق وتوی خود در شورای امنیت استفاده کند.

این مقام سودانی همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو خواست که در قبال جنایات رژیم صهیونیستی اتخاذ موضع کند.

وی همچنین بر آزادی همه اسرای فلسطینی تاکید کرد و از مصر نیز خواست مرزهای رفح را باز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، مدیرکل بین‌الملل وزارت خارجه اردن نیز در این نشست ضمن قدردانی از برگزاری نشست مذکور خاطرنشان کرد: اردن همواره برای حقوق مردم فلسطین اهمیت بالایی قائل بوده و تجاوزات ناجوانمردانه اسرائیل را محکوم می‌کند.

وی از حامیان رژیم صهیونیستی خواست که دست از حمایت خود از اسرائیل بردارند و تنها راه مقابله با این تجاوزات را از سرگیری مذاکرات صلح عنوان کرد تا کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف ایجاد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول